Home » D:News » Şase alimente care protejează creierul – FOTO

Şase alimente care protejează creierul – FOTO

Autor: Mihaela STOICA 06.01.2016
Cercetatorii de la Academia Americană de Neurologie au identificat, recent, câteva alimente care ajută la prevenirea unor boli, printre care şi Alzheimer.

Astfel, studiile arată că şase alimente au efecte benefice neuroprotectoare.

1. Somonul – Creierul nostru este compus în mare parte din grăsime. Spre deosebire de ţesutul adipos însă, această grăsime nu este utilizată de organism ca o rezervă, ci este o componentă a membranelor biologice ale neuronilor. Această grăsime protejează neuronii şi promovează crearea de noi conexiuni între celule. Structura de grăsime este bogată în acizi graşi omega-3, iar somonul este una dintre cele mai bune surse. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Maryland (SUA), acizii graşi omega-3 reduc riscul de boli cardiovasculare, îmbunătăţesc memoria şi performanţele cognitive şi luptă împotriva depresiei.

2. Fructele de pădure – Îmbătrânirea cerebrală se datorează în mare parte procesului de oxidare a neuronilor, cauzat de radicalii liberi. Afinele, murele sau zmeura au o concentraţie mare de antioxidanţi, care luptă împotriva radicalilor liberi şi stimulează activitatea cerebrală. Corpul uman nu produce antioxidanţi şi din acest motiv este imperios necesar să ne aprovizionăm cu ei, urmând o dietă sănătoasă.

3. Sfecla roşie – Conform unui alt studiu realziat de Universitatea Wake Forest din Statele Unite ale Americii şi publicat pe site-ul revistei ştiinţifice „Nitric Oxide – Biology and Chemistry”, sfecla roşie este bogată în nitraţi naturali, facilitând fluxul de sânge care, de asemenea, alimentează creierul. Un aport zilnic de sfeclă roşie ajută la îmbunătăţirea fluxului sanguin în creier. Sfecla roşie este una din legumele cele mai bogate în antioxidanţi, compuşi care protejează organismul de radicalii liberi.

4. Uleiul de măsline – În anul 2015, o echipă de cercetători de la Universitatea Rush din Chicago  a realizat un plan anti-Alzheimer, care reduce cu 53% riscul de a dezvolta anumite forme de demenţă, cum ar fi boala Alzheimer. Planul, numit şi dieta MIND, combină dieta mediteraneană cu dieta DASH (menită să prevină bolile cardiace) şi creează o listă cu zece grupe de alimente sănătoase pentru creier (printre care se numără legumele verzi, fructele de pădure, nucile şi uleiul de măsline extravirgin). Polifenolii prezenţi în uleiul de măsline cresc capacitatea de învăţare şi au efecte benefice asupra memoriei.

5. Spanacul – Spanacul şi varza creaţă se află printre legumele cu cele mai puternice efecte anti-îmbătrânire. Ele sunt bogate în acid folic (vitamina B9) şi vitamina B 6, ambele tipuri de vitamine fiind cunoscute pentru a proteja creierul şi pentru a impiedica apariţia bolii Alzheimer, potrivit rezultatelor unui studiu publicat în martie 2013 şi intitulat „Prevenirea atrofierii materiei cenuşii,  legată de boala Alzheimer, prin tratament cu vitamina B”. index

6. Siropul de arţar – Un studiu publicat în luna martie a anului în curs şi prezentat la reuniunea  anuală a American Chemical Society (Weaver D and Seeram NP, at al. American Chemical Society National Meeting & Exposition. 2016) demonstrează avantajele siropului de arţar pentru creier. Consumul de sirop de arţar protejează celulele nervoase de efectele nocive ale trecerii timpului. Siropul de arţar conţine peste o sută de substanţe nutritive benefice pentru creier. „Ştim deja ca siropul de arţar are peste o sută de compuşi bioactivi, dintre care unii au proprietăţi antiinflamatorii”, a declarat, la reuniunea anuală a American Chemical Society, Serge Beaulieu, preşedintele Federaţiei producătorilor de sirop de arţar din Quebec, Canada.

„Sănătatea creierului este cel mai recent subiect de exploatare şi aşteptăm cu nerăbdare să aflăm mai multe beneficii ale siropului de arţar în acest domeniu”, a mai spus Serge Beaulieu. indexSiropul de arţar protejează creierul de boala Alzheimer şi de alte boli neurodegenerative, cercetătorii fiind de părere că ingredientul-cheie este concentraţia sa bogată de fenoli. Compuşii fenolici care se găsesc în plante au efecte actioxidante puternice. Resveratrolul este un alt tip de compus fenolic cunoscut pentru efectele sale neuroprotectoare. „Produsele alimentare naturale, cum ar fi ceaiul verde, vinul roşu, fructele de pădure şi rodiile continuă să fie studiate pentru beneficiile lor în combaterea bolii Alzheimer” a declarat, la aceeaşi întâlnire anuală a American Chemical Society, dr. Navindra P. Seeram, cercetător la Universitatea de Stat din Texas. „Acum, studiile arată că siropul de arţar din Canada are efecte neuroprotectoare similare cu resveratrolul, un compus care se găseşte în vinul roşu”, a mai spus dr. Navindra P. Seeram.

Recordul de temperatură din Arctica a fost confirmat. Un nou studiu sugerează că Pământul nu a fost niciodată atât de cald în ultimii 12.000 de ani