Prima pagină D:News

Totul despre fibrele alimentare şi beneficiile lor pentru sănătate

Redactia Descopera.ro | 07.12.2017 | ● Vizualizări: 4331
Foto:completehealthnews.com     + zoom
Galerie foto (1)

Fibrele alimentare sunt de două tipuri: solubile şi insolubile.

Fibrele sunt nutrienţi importanţi care oferă numeroase beneficii organismului. Ele reprezintă componentele din plante care nu se digeră şi nu se absorb, trecând practic nemodificate prin tubul digestive, dar sunt absolut necesare pentru funcţionarea normală a tractului digestiv şi a întregului organism uman, scrie csid.ro.
 
Fibrele sunt probabil cel mai bine cunoscute pentru abilitatea de preveni şi ameliora constipaţia, ajută tranzitul intestinal. Cu toate acestea, alimentele bogate în fibre oferă şi alte beneficii, cum ar fi menţinerea unui greutăţi sănătoase şi a unui nivel normal de colesterol şi glucoză din sânge – se reduce astfel şi riscul diabetului şi a bolilor de inimă.
 
Conţinutul de fibre alimentare într-un anumit produs poate fi dedus, ţinând cont de aspectul exterior, de originea şi de calitatea acestuia. În general, cu cât este mai puţin rafinat produsul de origine vegetală, cu atât acesta conţine mai multe fibre.
 
Produsele de origine animală, cum sunt carnea, lactatele şi ouăle, nu conţin fibre, acestea găsindu-se doar în produsele vegetariene, precum legumele, cerealele integrale, seminţele, nucile şi plantele cu boabe (fasole, mazăre). Cantitatea de fibre diferă de la un produs la altul. Fibrele nu au valoare energetică (calorii).
 
Fibrele se găsesc în alimentele de origine vegetală – cereale integrale, legume , fructe, leguminoase şi sunt de două tipuri.
 
Fibre insolubile – componente ale pereţilor celulelor vegetale.  Nu pot fi digerate, iar rolul principal al acestor fibre este acela de a preveni constipaţia şi problemele asociate constipaţiei. Fibrele insolubile sunt benefice pentru tranzitul intestinal şi pot fi de ajutor în prevenirea problemelor digestive.
Cele mai bune surse de fibre insolubile:
 
Tărâţele de grâu, de porumb, de orez
Legume - varză, conopidă, sfeclă, morcovi
Nuci, seminţe
Produse din cereale integrale
Atenţie! Dacă suferi de diaree ar trebui să limitezi cantitatea de fibre din dieta ta zilnică!
 
Citeşte în continuarea pe csid.ro
 
              
                                            Suplimentul care ameliorează pofta exagerată de mâncare proastă
 
                                            Ce alimente sunt indicate vara