Home » D:News » Alimentul viitorului. Este de patru ori mai bun decât laptele de vacă

Alimentul viitorului. Este de patru ori mai bun decât laptele de vacă

Publicat: 30.07.2016
O echipă internaţională de cercetători a secvenţiat o proteină localizată în intestinele gândacilor.

Această substanţă este de patru ori mai nutritivă decât laptele de vacă, cercetătorii consideră că ar putea hrăni populaţiile viitoare.

Deşi majoritatea gândacilor nu produc lapte, Diploptera punctate este singurul gândac care naşte pui vii, pe care îi hrăneşte cu un tip de lapte care conţine cristale în proteine.

Faptul că o insectă produce lapte este facinant, dar mai fascinant este faptul că un singut cristal este de trei ori mai hrănitor decât  laptele de bivoliţă.

O echipă de cercetători de la Institute of Stem Cell Biology and Regenerative Medicine din India încearcă să reproducă în laborator cristalele din proteinele din lapte.

,,Cristalele sunt precum o mâncare completă, au proteine, grăsimi şi zaharuri dacă analizezi secvenţele din proteină, toate conţin amino-acizi esenţiali,” a declarat Sanchari Banerjee, membrul echipei.

Laptele nu este numai o sursă puternică de calorii şi nutrienţi, de asemenea aceştia eliberează nutrienţi pe termen lung. În timp ce proteinele din lapte sunt digerate, cristalele eliberează mai multe proteine pentru a continua procesul digestiv.

Este important faptul că acest tip de sursă de proteine nu este indicat pentru persoanele care doresc să slăbească. Dar pentru cei care se chinuie să obţină cantitatea de calori necesară într-o zi, acesta ar putea fi un mod simplu prin care le pot obţine.