Home » D:News » Ce trebuie să faci pentru a contracara efectele a opt ore petrecute la birou

Ce trebuie să faci pentru a contracara efectele a opt ore petrecute la birou

Publicat: 10.08.2018
Bolile de inimă şi cancerul sunt două dintre cele mai întâlnite cauze de deces asociate cu un stil de viaţă inactiv.

O oră de activitate fizică moderată pe zi este suficientă pentru a contracara efectele letale ale orelor petrecute la birou, arată un nou studiu.

Cercetătorii au analizat date de la un milion de bărbaţi şi femei şi au ajuns la concluzia că persoanele care petrec mai mult de opt ore pe zi fără exerciţii prezintă un risc mai ridicat de deces prematur.

Analizând datele culese de la peste un milion de oameni care lucrează în birouri, cercetătorii au descoperit că statul pe scaun, în faţa unui calculator, timp de opt ore, poate creşte riscul de a muri prematur cu până la 60 la sută, scrie CSID.

Oamenii de ştiinţă spun că stilul de viaţă sedentar este la fel de periculos ca fumatul şi provoacă mai multe decese decât obezitatea. Cu toate acestea, o oră de plimbare sau mers pe bicicletă pe zi poate fi suficientă pentru a combate pericolele provocate de opt ore petrecute la birou.

Cercetătorii susţin că inclusiv o pauză scurtă pentru o cafea sau un pahar de apă ar putea reduce riscurile. Aceştia recomandă o pauză de câte cinci minute la fiecare oră muncită, dar şi să facă exerciţii fizice, atât la prânz, cât şi seara.

“Cel puţin o oră de activitate fizică pe zi, cum ar fi mersul pe bicicletă sau o scurtă plimbare, elimină asocierea dintre stat pe scaun şi riscul de mortalitate. Nu trebuie să faceţi sport, nu trebuie să mergeţi la sală, este suficient şi mersul pe jos. Dimineaţa, la prânz sau seara, după cină. Mişcarea trebuie să dureze cel puţin o oră, în total”, a declarat coordonatorul studiului, profesorul Ulf Ekelund, de la Universitatea Cambridge.

Sursa: CSID