Prima pagină D:News

Dacă vrei să-i cumperi o tabletă copilului, gândeşte-te de două ori înainte. Ce cadou îi e mai util

Maria Bîrnaure 08.12.2016 | ● Vizualizări: 1397

În era tehnologiei, pare mai uşor pentru părinţi să le dea copiilor lor o tabletă şi să le pună un film făcut după poveştile preferate ale celor mici şi omit să le dea şansa prichindeilor să deschidă cartea cu poveşti din care să le citească în fiecare seară.

Medicii pediatri se întreabă dacă nu cumva părinţii uită care este rolul pe care hârtia, cărţile, în adevăratul sens al cuvântului, îl au în viaţa şi dezvoltarea copiilor, scrie Gândul. Foarte mulţi dintre specialişti luptă pentru a promova această practică ce pierde teren în faţa noilor tehnologii - tablete, telefoane mobile, e-book readere -, potrivit The New York Times. 



Dacă noi am crescut înconjuraţi de cărţile din biblioteca bunicilor, de ce să le luăm copiilor noştri această şansă de a cunoaşte şi ei însemnătatea unei poveşti citite de pe foile de hârtie prinse într-o copertă frumoasă? 

„Iubesc cărţile. Nu îmi pot imagina cum aş trăi într-o casă fără cărţi sau cum mi-aş putea adormi copilul într-o cameră în care să nu existe rafturi pentru cărţi, unele citite şi recitite, iar altele noi care abia aşteaptă să fie răsfoite. Asta mi-am dorit pentru copiii mei şi asta le recomand şi părinţilor care ajung în cabinetul meu”, spune medicul specialist în pediatrie, Perri Klass.

Cărţile sunt importante pentru copii încă din primul an de viaţă, încă de la primii „paşi” făcuţi în direcţia învăţării cuvintelor şi limbii pe care o vorbesc părinţii lor. Începuturile acestei lecţii importante stau şi în puterea cărţilor cu poveşti. Modul în care cărţile electronice influenţează acest parcurs de învăţare a limbii de către copii este studiat îndeaproape de cercetători. 

În 2014, o analiză aprofundată a studiilor făcute pe cărţile electronice cu poveşti a scos în evidenţă câteva avantaje şi dezavantaje pe care le are acest tip de cărţi asupra dezvoltării intelectuale a copilului. 

Oamenii de ştiinţă au arătat că în cazul copiilor cu întârzieri în ceea ce priveşte dezvoltarea vorbirii, aceste cărţi electronice pot fi benefice, deoarece îi ajută să facă analogii între imagini şi cuvinte, integrând astfel mult mai rapid informaţia. 

De partea cealaltă, acel ecran interactiv poate atrage după sine distrugerea adevăratei relaţii dintre părinte şi copil.

Citeşte continuarea în Gândul!

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI