Home » D:News » Ţara care a decis înterzicerea microbilelor din produsele de îngrijire. În România se folosesc

Publicat: 12.09.2016
Produsele principale care conţin microbile sunt exfoliantele, pasta de dinţi şi gelurile de duş. Micile particule de plastic sunt adăugate pentru a produce efectul de exfoliere.

Mare Britanie va întrerupe vânzarea produselor cosmetice şi de igienă care conţin mici bucăţi de plastic până în 2017.

Aproape orice persoană utilizează unul dintre cele trei produse care eliberează în scurgere peste 100.000 de microbile.  Deseori sunt realizate din polietilenă, polipropilenă sau poliestern, materiale care nu sunt biodegradabile şi se pot acumula în mediile marine naturale. De asemenea, mărimea lor este prea mică pentru a rămâne în sistemele de filtrare.

Peste 280 de specii marine şi 50 de specii de păsări au ingerat bucăţi mici de plastic. Momentan nicun studiu nu a descoperit efectele microbilelor asupra sănătăţii umane, însă majoritatea studiilor au fost realizate la nivelul mediului înconjurător.

,,Peste 680 de tone de microbile sunt utilizate doar în Marea Britanie anual. Este subsanţial mai mult decât gunoiul pe care voluntarii îl adună de pe plaje anual,” a declarat profesorul Richard Thompson, biolog marin de la Universitatea Plymouth din Marea Britanie.

Zeci de companii au luat voluntar hotărârea de îndepărtare a microbilelor din produsele lor, acestea doresc să le înlocuiască cu alternative naturale, precum sarea sau coaja de nucă.

Sursa: IFL  Science