Prima pagină D:News

Adevăratul motiv pentru care marile branduri refuză să îmbrace femeile „plus size”

Redactia Descopera.ro | 09.17.2016 | ● Vizualizări: 5619

Moda ar putea fi vehiculul perfect pentru a celebra diversitatea feminiă, dar unele dintre incidentele care au avut loc recent pe covorul roşu scot în evidenţă cât este, de fapt, de dificil ca acest lucru să se întâmple. Care ar fi obstacolul principal?

Chiar trupurile femeilor care nu sunt deloc construite după un tipar standard, fapt care le provoacă designerilor destule neplăceri financiare, întrucât croirea mai multor articole de mărimi diferite înseamnă bani în plus care nu aduc de fiecare dată publicitatea urmărită, spune stilistul de la Hollywood, Ilaria Urbinati, scrie Gândul.
Este binecunoscut cazul actriţei Leslie Jones, care în luna iunie a scris pe Twitter plângându-se că designerii se feresc să o îmbrace pentru evenimente din cauza formelor sale mai generoase. Cam acelaşi lucru i s-a întâmplat şi lui Bryce Dallas Howard care, în ianuarie, spunea că pentru ceremonia de la Globurile de Aur a fost nevoită să-şi meargă şi să-şi cumpere rochia direct din magazin, de pe umeraş, pentru că niciun creator de modă nu avansase opţiuni pentru silueta ei măsura 6, adică aproximativ 36 în mărimi europene. Recent, revista Vogue a discutat despre acest aspect şi cu Dascha Polanco, starul din serialul „Orange is the New Black”, iar aceasta a mărturisit că îi este foarte dificil să lucreze cu industria modei: „Vreau să dobor această barieră. Chiar dacă port mărimea 8 sau 10 asta nu înseamnă că nu pot arăta la fel de bine ca cineva care poartă măsura 0”, a spus Polanco. 
 
Care este, de fapt, mobilul acestei întregi dispute? Este o problemă strict economică sau o chestiune de perspectivă în care oamenii de modă rămân fixaţi pe vedetele care poartă măsura 0? Ilaria Urbinati, unul dintre stiliştii de top de la Hollywood, care are printre clientele sale multe celebrităţi cu forme generoase, a dezvăluit pentru whowhatwear.co.uk că, în parte, este vorba despre o chestiune financiară.
 
„Designerii, pe motive despre care cred eu că sunt unele financiare, fac doar o mostră din fiecare piesă, aceeaşi care ajunge şi pe podium (pe care o împart stiliştii, editorii de modă şi echipele de vânzări). Aşa că întotdeauna are mărimea potrivită pentru un model, iar vârsta medie a unui manechin în zilele noastre este între 14 şi 19 ani, aşa că, practic, vorbim chiar despre mărimi mai mici decât 0. Nu v-ar veni să credeţi cât sunt de mici aceste mostre, chiar şi cele mai slabe dintre clientele mele au mari dificultăţi să încapă în aceste rochii”, a spus Urbinati.
 
Citeşte continuarea în Gândul

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI