Home » D:News » Astronomii au localizat ceva spectaculos în Centura lui Orion – VIDEO

Astronomii au localizat ceva spectaculos în Centura lui Orion – VIDEO

Publicat: 11.10.2016
Astronomii au reuşit, recent, să captureze o imagine nouă şi cu o rezoluţie ridicată a unei stele ce se află în mijlocul nebuloasei Messier 78, nebuloasă ce se află localizată la 1.600 de ani lumină, în Constelaţia Orion.

Utilizând European Southern Observatory’s (ESO) Visible and Infrared Survey Telescope for Astronomy (VISTA), astronomii pot vedea detalii care, altfel, ar fi rămas ascunse în spatele prafului cosmic.

În termeni uzuali, nebuloasele sunt pepiniere stelare, unde stelele se formează din nori de praf. Nebuloasa M78 a fost descoperită în 1780 de astronomul francez Pierre Mechain, dar detaliile sale nu au putut fi observate până acum, iar pentru prima dată se pot observa stelele din mijlocul său.  Două stele ce se află în partea de jos a nebuloasei şi una din partea dreaptă formează bine cunoscuta Centură a lui Orion, care poate fi văzută pe cerul senin cu ochiul liber.

VISTA poate vizualiza aceste stele prin „trecerea prin praful cosmic”. Folosind infraroşul, astronomii pot vedea prin praful stelar, tocmai de aceea i se mai spune şi „distrugătorul de praf”.  Mai mult, aceştia cred că prin folosirea acestuia vor putea înţelege modul de funcţionare al nebuloaselor.

Aşa că data viitoare când te vei uita pe cer şi vei vedea Centura lui Orion, gândeşte-te că o vezi exact în modul în care aceasta există.