Home » D:News » Venus a fost prima planetă locuibilă din sistemul nostru solar

Venus a fost prima planetă locuibilă din sistemul nostru solar

Publicat: 19.10.2016
Suprafaţa sa este atât de fierbinte pentru a putea topi obiecte, iar cerul său este extrem de întunecat din cauza norilor toxici emanaţi de acidul sulfuric. Cu toate acestea, condiţiile pe planeta Venus nu au fost întotdeauna aşa, iar cercetătorii sunt de părere că aceasta a fost prima planetă locuibilă din sistemul solar.

Acest studiu a fost prezentat pentru prima oară la Conferinţa Societăţii Americane Astronomice, în Pasadena, susţinând că în momentul în care bacteriile primitive au început să se dezvolte pe suprafaţa Pământului, Venus avea un climat favorabil şi oceane cu o adâncime de aproximativ 2.000 m. Conform unor calcule, s-a estimat că aceste oceane au existat pe suprafaţa acestei planete până acum 715.000.000 de ani, ceea ce înseamnă că a fost vorba de o perioadă suficient de lungă, încât climatul să fie favorabil pentru ca microbii să trăiască pe acea suprafaţă.

Astăzi, Venus este planeta din sistemul solar cu cea mai ridicată temperatură, înregistrând 462 grade Celsius, acest lucru fiind în strânsă legătură cu distranţa mică dintre planetă şi soare, dar şi cu atmosfera impenetrabilă alcătuită din dioxid de carbon, fiind de 90 de ori mai densă decât cea a Pământului. Staţiile spaţiale care au fost trimise de către Uniunea Sovietică şi de către Statele Unite pe teritoriul acestei planete au rezistat doar câteva ore până a fi distruse.

Un  studiu mult mai amănunţit ar putea oferi detalii cu privire la cantitatea de apă care s-a aflat pe Venus şi când aceasta a dispărut în totalitate. Câteva din aceste informaţii vor putea fi dezvăluite în urma încheierii misiunii Akatsuki, care are drept obiectiv analizarea climatului planetei Venus.  Staţia de aterizare ar fi trebuit să intre pe orbita planetei încă din 2010, dar după ce principalul său motor a explodat, a petrecut 5 ani plutind în derivă în jurul soarelui, asemenea unei planete artificiale în miniatură.  Luna trecută, cercetătorii au reuşit să îl redirecţioneze către orbita lui Venus, iar misiunea poate oferi aceste răspunsuri.

Totuşi, pentru a se ajunge la o concluzie în ceea ce priveşte viaţa microbiană de pe teritoriul acestei planete, este nevoie de încă o staţie spaţială de aterizare.

Unde a disparut apa de pe Venus?

Viata de pe Terra ar putea veni de pe Venus