Home » D:News » A fost descoperită dovada faptului că strămoşii noştri au fost dreptaci

A fost descoperită dovada faptului că strămoşii noştri au fost dreptaci

Publicat: 24.10.2016
Oamenii de ştiinţă au descoperit cea mai veche dovadă a faptului că strămoşii noştri erau dreptaci, şi anume o serie de dinţi antici marcaţi cu mici tăieturi care au aparţinut unei primate din Tanzania.

Această descoperire, care are o vechime de aproximativ 1.8 milioane de ani şi reprezintă o rămăşiţă a speciei Homo labilis. Aceşti dinţi provin de la o fosilă numită OH-65, care a fost găsită într-un şanţ al unui pârâu în Olduvai Gorge, Tanzania, în anul 1995. Această fosilă care include un maxilar intact şi o parte a feţei inferioare prezintă mici tăieturi pe suprafaţa dinţilor din faţă.

Aceste tăieturi variază de la strânga la dreapta. Cercetătorii sunt de părere că acestea au apărut în momentul în care posesorul a înşfăcat prada cu dinţii, prinzând-o cu mâna dreaptă şi tăind-o cu un instrument, folosind aceeaşi mână. Având abilitatea de a manipula asemenea instrumente, există probabilitatea ca aceste primate să fi fost dreptace.

Dacă modul în care au concluzionat aceşti cercetători este corect, această fosilă ar putea deveni cea mai veche dovadă a faptului că pre-Neanderthalii erau dreptaci. În situaţia în care se pune extrem de des întrebarea de ce există mai multe persoane dreptace decât stângace, această descoperire ar putea sta la baza acestei explicaţii. Mai mult, va putea oferi informaţii preţioase despre cum funcţionează mâinile oamenilor şi, implicit, şi creierul.

Si animalele pot fi dreptace sau stangace

De ce unii oameni sunt stângaci?

Pisicile sunt dreptace, motanii stangaci