Home » D:News » Elon Musk a făcut public planul său de colonizare a planetei Marte. Coloniştii trebuie să fie ”pregătiţi să moară”

Publicat: 28.10.2016
Elon Musk, directorul general al SpaceX, companie care se ocupă cu realizarea vehiculelor pentru transport în spaţiul cosmic, îşi doreşte să trimită un număr de 1.000.000 de persoane către Marte în cazul în care apocalipsa ar lovi pământul.

Pe data de 27 septembrie, această companie şi-a exprimat dorinţa de a coloniza planeta Marte, oferind şi soluţii cu privire la Sistemul de Transport Interplanetar, format din rachete, nave spaţiale şi alte componente cruciale care ar putea realiza această misiune. Elon Musk a iniţiat în mediul online o sesiune de Questions&Answers, în timpul căreia a fost întrebat despre modalităţile de alimentare cu combustibil  existente în acel mediu, iar răspunsul acestuia a fos complex şi neaşteptat.

În primul rând, acesta intenţionează să lanseze misiuni către Marte pentru a descoperi metoda prin care se poate realiza aterizarea fără să fie creat un crater, iar apoi să fie dezvăluit modul în care va putea fi adusă apă pe suprafaţa acesteia. Cu toate acestea, nu se ştie ce elemente vrea acesta să trimită în spaţiu, dar este foarte probabil să fie vorba despre roboţi în căutarea apei.

A doua intenţie a acestuia este reprezentată de crearea unui depozit de metan, pentru a putea fi înfăptuită  siguranţa existenţei combustibilului. Prima navă spaţială a acestei companii, Heart of Gold, va transporta toate uneltele specifice realizării acesteia.

Ulterior, va fi nevoie de crearea unui habitat propice, în care se va putea cultiva plante, legume, va putea fi utilizată apa. Această idee a reprezentat o provocare pentru cercetători de-a lungul timpului, iar viziunea lui Musk este următoarea: oamenii vor trăi în interiorul unor cupole de sticlă şi vor fi utilizaţi roboţi în vederea construirii caselor lor. Care va fi numele primei colonii? Baza Alpha de pe Marte.

O colonizare a planetei Marte are nevoie de doar 40.000 de voluntari pentru ca baza acesteia să fie creată. Însă, Musk nu doreşte doar ca viaţa pe această planetă să fie posibilă, ci desfăşurarea ei în aceleaşi condiţii ca cele de pe Pământ. Cu toate acestea, acesta atrage atenţia asupra riscului călătoriei către Marte, care, pentru unii oameni, ar putea fi fatală.

Întrebarea constantă care a apărut în urma expunerii acestei idei este următoarea: este posibil aşa ceva? John Logsdon, istoric la Institutul pe Politică Spaţială, din cadrul Universităţii George Washington, a afirmat că există extrem de puţine şanse ca acest lucru să se întâmple, dar, în viitor, orice este posibil.

Elon Musk anunţă marea misiune de pe Marte. Când se va lansa şi care este scopul