Home » D:News » Genele Neanderthalienilor nu sunt chiar atât de nocive pentru oameni, precum s-a crezut

Publicat: 11.11.2016
Cercetătorii de la Universitatea din California au prezentat un studiu care susţine că, în urma împerecherilor dintre strămoşii noştri şi Neanderthali, ADN-ul preluat de la aceştia nu este atât de nociv precum se credea, tocmai de aceea aceste gene au persistat de-a lungul miilor de ani.

Se crede că oamenii moderni şi Neanderthalienii au avut contacte acum între 47.000 şi 65.000 de ani, la scurt timp după ce strămoşii noştri au părăsit Africa. Europenii moderni au avut, în genomurile lor, doar o concentraţie cuprinsă între 1,5 şi 2,1 % din materialul Neanderthalienilor.

Evenimentul care a dus la îndepărtarea genelor provenite de la Neanderthalieni nu este cunoscut, dar se vehiculează că acest ADN a fost eliminat foarte uşor din genomul uman, în ideea că hibrizii au avut majore dezavantaje din punct de vedere al reproducerii, care au cauzat acest fenomen.

Totuşi, prin analizarea genomului uman şi compararea sa cu cel al Neanderthalienilor, autorul unui nou studiu a venit cu o formulă care ajută la descoperirea ratei la care genele au fost eliminate. Potrivit acestui studiu, alelele (multiplele forme pe care le poate avea o genă) care provin de la Neanderthalieni au scăzut cu doar 56% de-a lungul a mii de ani. Acest lucru relevă faptul că au fost eliminate foarte încet şi, probabil, nu au fost atât de dăunătoare pentru sistemul reproductiv. Cercetătorii sunt de părere că, de asemenea, acestea nu au un efect distructiv.

Procesul de eliminare a acestor alele s-a accelerat în momentul în care numărul oamenilor a crescut, iar selecţia naturală a avut un rol important în procesul de eliminare al acestora.

Aşadar, concluzia fezabilă este aceea că, de fapt, acest ultim aspect a avut un rol hotărâtor în ceea ce priveşte eliminarea alelelor provenite de la Neanderthali.

Neanderthalienii in Europa