Home » D:News » Astronauţii vor avea parte de un mic dejun special

Astronauţii vor avea parte de un mic dejun special

Publicat: 30.11.2016
NASA se pregăteşte să trimită primii oameni pe Marte. O misiune ce poate părea imposibilă la prima vedere, dar pe care agenţia spaţială americană o ia în serios. Pregătirile includ nu doar soluţii la provocările tehnice pe care le presupune un zbor de lungă durată, ci şi cele pentru probleme mai umane, cum ar fi mâncarea pe care o vor consuma astronauţii.

Visul NASA este să pună piciorul pe Marte. Un prim pas a fost deja făcut, prin trimiterea unor roboţei în ultimii ani, care au cartografiat solul planetei roşii şi au făcut o serie de fotografii preţioase pentru agenţia spaţială americană.

Urmează partea cea mai dificilă: trimiterea unor oameni în mediul ostil de pe Marte, cândva în anii 2030, cu vehiculul spaţial Orion. Momentul este însă precedat de alte câteva zboruri de pregătire: mai întâi, un zbor fără echipaj, în jurul Lunii, apoi unul cu echipaj uman, pentru ca în anii 2020 naveta să ajungă pe un asteroid.

Când vorbim de zboruri pe distanţe lungi apar mai multe probleme de ordin tehnic, dar şi psihic. Să nu uităm că o călătorie spre Marte durează între cinci şi şapte luni, timp în care astronauţii sunt practic „prizonieri” în spaţiul îngust de pe vehiculul spaţial cu care călătoresc, lucru care le poate afecta moralul. De aceea, experţii NASA s-au gândit ca măcar mâncarea pe care o vor consuma astronauţii să le mai îndepărteze gândurile negre. Iar specialiştii agenţiei spaţiale americane lucrează intens la meniul viitorilor „marţieni”.

În prezent, astronauţii de pe Staţia Spaţială Internaţională au de ales dintr-o gamă variată de feluri de mâncare, cam 200 în total, în special mâncare deshidratată.

Citeşte continuarea aici

Criză la NASA: din ce în ce mai mulţi astronauţi pleacă în mediul privat!

Calatoriile spatiale indelungate te fac mic, gras si urat

Durerea de cap – boala profesionala a astronautilor

NASA a descoperit că astronauţii săi îşi pierd vederea după ce revin din spaţiu!