Home » D:News » Secretul sexului: Cercetătorii au descoperit în sfârşit ce declanşează atracţia

Secretul sexului: Cercetătorii au descoperit în sfârşit ce declanşează atracţia

Publicat: 04.02.2017
Cercetătorii au descoperit zona din creier responsabilă pentru declanşarea atracţiei.

Aceştia au utilizat tehnici de imagistrică cerebrală pe şoareci, precum şi optogenetică, care utilizează lumina pentru stimularea anumitor zone din creier.

Studiul a analizat zonele din creier care declanşează atracţia de la hipotalamus la structurile din partea centrală a creierului care sunt responsabile pentru controlarea funcţiilor majore ale corpului precum temperatura, foamea, setea şi comportamentul sexual, notează Daily Mail.

Cercetătorii de la Universitatea din Carolina de Nord au examinat zona mediană preoptică a creierului. În cadrul cercetărilor anterioare au descoperit că aceiaşi zonă a creierului are o importanţă majoră pentru comportamentul social şi reproductiv al tuturor speciilor de vertebrate studiate, de la peşti la oameni.

Pentru a analiza modul în care această parte a creierului funcţionează, cercetătorii au expus femelele de şoareci la urina şoarecilor masculi. Atunci când femelele erau expuse la miros, un număr mare de neuroni din zona mediană preoptică au devenit activi.  Cercetătorii au descoperit că neuronii răspund mult mai puternic la urina de şoareci atunci când femelele au un nivel crescut al estrogenului sau a unei combinaţii de estrogen şi progesteron care apare înainte ca şoarecii să devină fertili. În contrast, aceiaşi neuroni nu au devenit activi când şorecii erau expuşi la mirosul urinei femelelor sau la mirosurile mâncărurilor atractive.

Dr. Jenna McHenry, cercetător postdoctoral şi principal autor al lucrării, afirmă: ,,Rezultatele sugerează că anumiţi neuroni din creier sunt specializaţi pentru a prefera recompensele sociale în pofida celor antisociali, iar procesarea reperelor sociale este sensibilă la hormonii circulanţi”.