Home » D:News » Faleza unei insule din Hawaii s-a prăbuşit din cauza curgerilor de lavă – VIDEO

Faleza unei insule din Hawaii s-a prăbuşit din cauza curgerilor de lavă – VIDEO

Publicat: 07.02.2017
Natura este, de multe ori, impresionantă. În acest caz depăşeşte, însă, orice aşteptare. Să observi un „robinet” de lavă este ceva într-adevăr unic. Delta de lavă Kamokuna oferă de la sfârşitul anului trecut imagini spectaculoase, dar în acelaşi timp o oportunitate pentru cercetători de a observa un fenomen vulcanic în timp real.

Luna trecută, US Geological Survey (USGS) a prezentat imagini incredibile cu lava care curge printr-o crăpătură în vulcanul Kilauea din insula Big Island, Hawaii. La 2 februarie, USGS a anunţat că acest curent s-a întrerupt din cauza surpării falezei, relatează Science Alert.

Această „scurgere” s-a format în ajunul Anului Nou, când o secţiune masivă din delta de lavă Kamokuna s-a prăbuşit în ocean, lăsând expus interiorul de lavă al vulcanului:

De atunci, curentul de lavă curge încontinuu, iar turiştii au fost atenţionaţi să stea departe de delta de lavă, pentru că atunci când lava intră în contact cu apase formează o reacţie care aruncă pietriş fierbinte în jurul fenomenului:

sau

Shane Tupin, de la Lava Ocean Tours din Hawaii, a dezvăluit la 1 ianuarie că „este clar cel mai spectaculos eveniment la care am fost martor în ultimele 3 decenii de observat lavă”:

Cercetătorii au reuşi să documenteze tot fenomenul, susţinând, conform datelor culese, că „nu există niciun indiciu că va încetini sau că se va opri”, aşa cum menţionează Janet Babb, geolog la USGS.

Momentul incredibil în care lava încinsă ajunge în ocean. ”Totul a fost urmat de o experienţă pe care poţi să o trăieşti doar o dată în viaţă”