Home » D:News » Formaţiuni STRANII de pe Marte îi contrariază pe cercetători

Formaţiuni STRANII de pe Marte îi contrariază pe cercetători

Publicat: 06.06.2017
O groapă bizară descoperită în emisfera sudică i-a uimit pe cercetători prin modul de formare. Imaginile realizate recent de instrumentele HiRISE de pe Mars Reconnaissance Orbiter prezintă formaţiunile circulare şi terenul plin de cratere de pe planeta roşie.

Imaginile au fost realizate pe 25 martie în timpul ultimelor perioade ale verii din emisfera sudică a planetei, afirmă cercetătorii. În acea perioadă, Soarele dezvăluie texturile subtile de pe suprafaţa marţiană, informează Mail Online.

,,Am observat multe gropi adânci. De asemenea, există şi o structură circulară care penetrează gheaţa şi praful,” informează Alfred McEwen din cadrul Universităţii din Arizona. Experţii susţin că găurile sunt fie un crater rezultat al unui impact sau al unei alunecări de teren.  Din unghiul surprins de către HiRISE, depresiunea este asemănătoare cu Marele Crater din Carkoon în care se afla Jabba sarlacc-ul carnivor din seriile Star Wars.

La începutul anului 2017, experţii au investigat aspectul solzos descoperit în zonele polare sudice. Deşi pare a fi un crater rezultat dintr-un impact, terenul îngheţat alterează însă forma suprafeţei, cercetătorii neştiind cu siguranţă care sunt originile acesteia. Mărimea şi frecvenţa apariţiei craterelor pe Marte îi ajută pe cercetători să afle detalii privind vârsta formelor de relief. Dar din cauza interacţiunilor produse în timp, experţii nu reuşesc cu precizie să afle originea impactului.