Home » D:News » BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Ce s-a dat la ultima probă a examenului de Bacalaureat

Publicat: 30.06.2017
BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Absolvenţii de clasa a XII-a susţin, vineri, ultima probă la alegere a examenului de Bacalaureat, în funcţie de profil şi de specializare, urmând ca pe 5 iulie să fie afişate rezultatele, iar pe 10 iulie, vor fi publicate notele finale ale candidaţilor.
BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Potrivit calendarului publicat de Ministerul Educaţiei, peste 120.000 de absolvenţi de clasa a XII-a susţin, vineri, în cadrul examenului de bacalaureat, proba la alegere, în funcţie de profil sau specializare. Astfel, elevii, care au terminat cursurile la real, pot alege să dea examenul la orica dintre următoarele materii; Biologie, Chimie, Fizică sau Informatică. Cei care au fost la profil uman îşi pot alege dintre Geografie, Psihologie, Logică, Filosofie sau Sociologie.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Update. Mai jos găsiţi subiecte şi baremele la toate materiile susţinute astăzi de absolvenţi la Bac 2017:

UPDATE. Absolvenţii de liceu care au susţinut astăzi examenul la Geografie au primit la subiectul al treilea Marea Britanie şi de rezolvat mai multe cerinţe, inclusiv de calculat evoluţia populaţiei într-o perioadă determinată. Alte cerinţe la proba de azi au mai fost să scrie unde se găsesc minereuri de fier de calitate bună, precum şi despre orogeneze. Totodată, elevii au avut de depistat Croaţia pe hartă, să identifice o capitală şi să facă o comparaţie între Italia şi Irlanda. La subiectul numărul 2 de la geografie, elevii au avut de comparat Câmpia de Vest şi Subcarpaţii de curbură.

1a – Harta mută a Europei – identificare capitale
1b – Comparaţie climatică: Italia versus Irlanda
1c – Menţionare şi descrierea a două orogeneze
2a – Harta mută a României – identificare de oraşe, râuri şi forme de relief
2b – Două avantaje ale faptului că România este ţară pontică şi dunăreană
2c – Comparaţie între Subcarpaţii de Curbură şi Câmpia de Vest
3a – Comparaţie (în baza a două tabele) între populaţia României din 1992 şi 2011
3b – Comparaţie între suprafaţa agricolă a României din 2005 şi 2010 (în baza a două tabele)
3c – Marea Britanie – caracteristici geografice
3d – Comparaţie a producţiei de cherestea din Finlanda, Ungaria şi Islanda. Argumente ale diferenţelor.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Update La examenul de Biologie de la Bac, susţinut astăzi de absolvenţii de clasa a XII-a, au avut de rezolvat un test grilă, de calculat apa din plasma sangvină, precum şi de răspuns la mai multe întrebări despre celulă. De asemenea, au avut de elaborat un eseu în care să răspundă la mai multe întrebări despre regnuri, inimă şi vasele de sânge şi celula animală – structura şi ultrastructura.

1a – Enumeraţi trei activităţi umane care influenţează ecosistemul natural
1b – Circulaţia mare (flux sanguin) în corp
1c – Exerciţiu cu mai multe variante de răspuns (din anatomie)
1d – Trei afirmaţii cu răspuns „adevărat” sau „fals” (anatomie).
2a – Acizii nucleici
2b – Grupele de sânge
3a – Eseu privind sistemul muscular
3b – Sistemul respirator; Volumul respirator
3c – Sistemul digestiv – trei afecţiuni frecvente

Pentru Psihologie, elevii au primit un test grilă din toată materia şi au avut de unit definiţiile cu enunţul corect. Totodată, au mai avut de construit două propoziţii despre memorie şi imaginaţie, de explicat un procedeu al imaginaţiei şi de analizat limbajul scris, intern, monologul şi dialogul. La ultimul subiect au primit un text despre Mircea Vulcanescu, iar elevii trebuiau să caracterizeze personajul.

La Sociologie, elevii au avut de dat un exemplu de conflict de rol, să elaboreze un text în care să identifice anumite concepte sociologice. Totodată, au mai avut de explicat importanţa apartenenţei la grup şi ancheta sociologică.

Elevii care au dat Bac-ul la Logică au primit subiecte legate de silogisme si diagrame.

Pentru Filosofie au avut de scris un eseu despre fiinţa cuvântătoare, precum şi despre filosofi şi teoriile lor (Aristotel, Lucian Blaga etc).

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Miercuri, 28 iunie, a avut loc proba obligatorie a profilului, adică, la matematică sau istorie. Rata de participare la această probă a fost de 96% . Astfel, dintre cei 125.092 de candidaţi īnscrişi, s-au prezentat 120.089 de candidaţi. Un număr de 38 de candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă, cei mai mulţi, cinci, fiind din judeţul Constanţa.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Modelele de subiecte la geografie la bacalaureat 2017, publicate pe edu.ro (click pentru a mări):

La proba scrisă la Limba şi literatura maternă, desfăşurată marţi, 27 iunie, au fost prezenţi 6.338 de candidaţi, adică 98,16% din cei 6.457 de candidaţi īnscrişi. Au fost īnregistraţi 119 absenţi şi un candidat eliminat.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Modelele de subiecte la geografie la bacalaureat 2017, publicate pe edu.ro (click pentru a mări):

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Luni, liceenii au susţinut proba scrisă la limba şi literatura română. Conform datelor centralizate de Ministerul Educaţiei Naţionale, rata de participare a fost de 96,62% . Mai exact, dintre cei 124.425 de candidaţi înscrişi, s-au prezentat 120.220 de candidaţi, iar 55 au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă.

Afişarea primelor rezultate este prevăzută pentru data de 5 iulie, până la ora 16.00. În aceeaşi zi, vor putea fi depuse contestaţiile, între orele 16:00-20:00. Rezultatele finale vor fi făcute publice pe 10 iulie.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Accesul candidaţilor în centrele de examen la probele scrise se face în intervalul 7:30 – 8:30 pe baza unui act de identitate valid, cu fotografie.

Timpul destinat redactării unei lucrări scrise este de trei ore, calculat din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat. Pentru rezolvarea subiectelor, candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră, iar pentru executarea schemelor şi a desenelor vor utiliza numai creion negru, anunţă Ministerul Educaţiei.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE. Modelele de subiecte la anatomie la bacalaureat 2017, publicate pe edu.ro (click pentru a mări):

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Pentru probele scrise la matematică şi geografie, candidaţii pot apela doar la instrumente de desen. La probele scrise, mijloacele de calcul sunt interzise, iar hârtia folosită este doar cea distribuită de asistenţi.

Toate sălile de examen trebuie să aibă în dotare camere funcţionale de supraveghere video şi audio. Cei surprinşi în aceste situaţii vor fi eliminaţi din examen, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materialele interzise.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Drept consecinţă, nu vor mai putea participa la probele următoare şi vor fi lipsiţi de posibilitatea recunoaşterii, în sesiunile următoare, a notelor la probele promovate anterior eliminării, inclusiv a probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale. De asemenea, aceşti candidaţi nu mai au dreptul de a participa la următoarele două sesiuni ale examenului de bacalaureat.

BAC 2017. SUBIECTE şi Barem GEOGRAFIE, BIOLOGIE, FIZICĂ, CHIMIE.  Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, cumulativ:

• susţinerea tuturor probelor de evaluare a competenţelor lingvistice şi digitale;

• susţinerea tuturor probele scrise şi nota 5 la fiecare dintre acestea;

• obţinerea mediei 6 cel puţin, la probele scrise.