Home » D:News » Cum îţi sabotezi sistemul imunitar şi ce trebuie să faci pentru a opri acest lucru

Publicat: 06.10.2017
Înlocuirea anumitor obiceiuri proaste te poate ajuta însă să îţi păstrezi sănătos sistemul imunitar. Verifică această listă pentru a vedea unde poţi face anumite schimbări.

1. Nu dormi prea bine

În general, ai mai multe şanse de a prinde o răceală sau altă infecţie atunci când nu te odihneşti suficient. Studiile demonstrează că persoanele care şi-au făcut vaccinul, dar nu au renunţat nici la orele de somn, au dezvoltat o protecţie mai puternică împotriva bolii.

Dacă nu dormi suficient,  hormonul stresului cunoaşte valori mai ridicate. Asta îţi poate provoca şi o imflamaţie în corp.

Cercetătorii cred că un adult trebuie să doarmă în jur de nouă ore pe noapte pentru a fi sănătos.

2. Nu faci exerciţii.

Încearcă să faci exerciţii în mod regulat, cum ar fi o plimbare zilnică de 30 de minute. Acesta îţi poate ajuta sistemul imunitar să lupte împotriva infecţiei.

Dacă nu te antrenezi în mod regulat, poţi dobândi mult mai uşor o răceală, asta spre deosebire de cei care care sunt prieteni cu mişcarea. Exerciţiile fizice pot stimula substanţele chimice din organism, iar asta te poate ajuta să câştigi bătălia cu insomnia.

3. Dieta ta nu e potrivită.

Alimentele şi băuturile dulci inhibă celulele sistemului imunitar care atacă bacteriile. Acest efect durează cel puţin câteva ore de la consumarea băuturilori. În general, e de preferat, să mănânci mai multe fructe şi legume, care sunt bogate în nutrienţi precum vitamine (C şi E) beta-caroten şi zinc. Optează pentru fructe şi legume colorate, inclusiv fructe de pădure, citrice, kiwi, mere, struguri roşii, ceapă, spanac, cartofi şi morcovi.

La capitolul alte alimente bune pentru sistemul imunitar, specialiştii includ usturoiul proaspăt, care poate ajuta la combaterea viruşilor şi a bacteriilor, şi supa de pui, care vă poate da o stare mult mai bună.

Unele soiuri de ciuperci – cum ar fi Shiitake – pot, de asemenea, ajuta sistemul imunitar.