Home » D:News » NASA a găsit 20 de planete potenţial habitabile care ”erau chiar sub nasul nostru”

Publicat: 06.11.2017
Savanţii au găsit 20 de planete care ar putea susţine viaţa, sugerând că în univers există mai multe planete habitabile decât se credea anterior.

Noile descoperiri vin de la misiunea Kepler a NASA care îşi propune să găsească lumi extraterestre asemenea alor noastre, capabile să susţină viaţa, scrie The Independent.

Conform savanţilor care au comentat asupra noului studiu, cele 20 de planete ar fi cea mai bună şansă a noastră de a găsi lumi extraterestre habitabile, promiţând noi realizări în planul de a găsi Terra 2.0.

Unele planete sunt remarcabil de similare cu ale noastre, în ceea ce priveşte temperaturile, orbita şi dimensiunea.

Cel mai încurajator exemplu este planeta KOI-7923.01, având cele mai mari şanse de a fi numită în viitorul apropiat Terra 2.0. Acolo, anul ţine 395 de zile (foarte diferită de planetele cu ani scurţi din Proxima Centauri), are 97% din dimensiunea Pământului şi este mai rece.

Temperaturile mai scăzute se datorează atât faptului că este mai departe de steaua sa, cât şi temperaturii mai scăzute a stelei. Totuşi, nu este o diferenţă foarte mare, probabil părţile cele mai calde de pe planetă sunt similare cu părţile cele mai reci de pe Terra.

„Dacă ai avea de ales unde să trimiţi o navă spaţială, aceasta nu este o opţiune rea”, a precizat Jeff Coughlin, cercetător în cadrul misiunii Kepler şi unul dintre cei care au găsit planeta.

Ce a descoperit telescopul Kepler, ”vânătorul” de planete? NASA va face un anunţ despre ”cele mai sofisticate analize efectuate vreodată”