Home » D:News » Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin

Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin

11.14.2017
Ce sumă de bani sunt dispuşi românii să plătească pentru un vin
Cătălin Păduraru, CEO al IWCB, a remarcat că un cumpărător de vinuri se orientează după preţurile pe care le consideră decente, dar acelea pot fluctua în funcţie de oferte. Specialistul a explicat acest fenomen la conferinţa „Povestea Brandurilor Româneşti din Vin”, organizată de Business Magazin.
Specialistul a vorbit de o anumită segmentare a pieţei, care există şi în alte state mai dezovoltate, precum Marea Britanie, Germania sau Statele Unite: clienţii de până în 30 de ani, care se simt confortabil oferind până în 40 de lei pe o sticlă de vin în retail, consumatorii calculaţi, care sunt interesaţi de raportul calitate-preţ, dar şi cei ataşaţi de un anumit brand, pentru care preţul e mai puţin important, relatează Mediafax
 
În retail, palierul de preţ în care cumpărătorul se simte confortabil se opreşte la 22-23 de lei, crede şi Costin Ghiţă, director de vânzări la Jidvei. „Consumatorul chiar pune presiune cumva pe produsul pe care vrea să îl achiziţioneze, căutând tot mai multe beneficii – inclusiv emoţionale – generate de un branding mai bun. Dacă vorbim de horeca, discuţia e mult mai complexă, pentru că acolo lucrurile sunt mult mai fragmentate. Dacă încercăm să spunem câţi bani ar da în zona de horeca un consumator pentru un vin ne-am hazarda, deoarece depinde de foarte multe elemente – eveniment, locaţie etc.”, a spus Costin Ghiţă.
 
Victor Deleanu, reprezentantul producătorului Cotnari, subliniază faptul că cele mai mari volume în horeca se dezvoltă pe vinurile la pahar, nu la sticla, iar pragul de confort e în jurul valorii de 15 lei.
 
În retail, volumul cel mai mare e la vinurile cu un preţ de sub 20 de lei, explică Radu Gherman, director de achiziţii lichide la Carrefour. „Uitându-ne la tot ce înseamnă băuturile alcoolice, ar trebui să considerăm horeca un soi de trendsetter – uitaţi-vă la fenomenul Aperol Spritz”, spune el. „Un cocktail care nu e specific românesc a ajuns, prin horeca, să fie atât de îndrăgit şi consumat. Interesul meu ca retailer e ca produsele să fie cunoscute şi apreciate într-un restaurant, iar clientul să aibă posibilitatea de a cumpăra vinul dintr-un magazin mare. Am tot interesul ca un client să interacţioneze cu vinuri de calitate, pentru că şi eu o să vând acele vinuri”, a spus retailerul.
 
Andreea Micu, reprezentanta Cramelor Avincis, spune că a observat un prag de 25-30 de lei în ceea ce priveşte preţul pe care oamenii sunt dispuşi să îl dea pentru o sticlă de vin în retail.