Home » D:News » De ce nu poate fi redusă viteza metrourilor la intrarea în staţie, explicaţia Metrorex

De ce nu poate fi redusă viteza metrourilor la intrarea în staţie, explicaţia Metrorex

De ce nu poate fi redusă viteza metrourilor la intrarea în staţie, explicaţia Metrorex
Publicat: 15.12.2017
Reprezentanţii METROREX au explicat, într-un comunicat de presă, că reducerea vitezei trenurilor la peron ar însemna o creştere a timpului de aşteptare al călătorilor, reacţia companiei venind după ce Poliţia Capitalei a cerut încetinirea trenurilor în seara în care o fată a fost atuncată pe şine.

„Cu privire la micşorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, menţionăm că aceasta este impusă de sistem, ţinând cont şi de următoarele criterii: siguranţa călătorului, distanţă de frânare, intervale de circulaţie. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător şi, mai grav, ar duce la mai multe situaţii de supraaglomerare în staţii. Precizăm că distanţa de frânare este direct proporţională cu masa inerţială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanţă de frânare mai mare”, reiese dintr-un comunicat de presă al METROREX, citat de Mediafax.

De asemenea, compania de transport face menţiunea că siguranţa călătorilor în spaţiile publice ale metroului este asigurată de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti.

„Facem precizarea că aspectele care ţin de ordinea publică ȋn spaţiile publice din metrou sunt asigurate de Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti – Brigada de Poliţie pentru Transport Public – Serviciul de Poliţie Metrou, structură de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează şi controlează activităţile specifice pentru menţinerea ordinii publice în vederea prevenirii şi combaterii infracţiunilor şi faptelor contravenţionale din competenţă. Cu toate acestea, Metrorex a luat şi ia în permanenţă măsuri suplimentare pentru a oferi călătorilor condiţii optime de transport şi are în plan proiecte care vizează îmbunătăţirea acestor servicii”, se mai arată în comunicatul de presă.

Potrivit companiei, obiectul principal de activitate al Metrorex este transportul public cu metroul, iar în cadrul acestei activităţi nu au fost puse în pericol în niciun moment viaţa şi securitatea călătorilor.

Reacţia vine după ce Poliţia Capitalei a cerut, în seara tragediei de la staţia de metrou Dristor 1, încetinirea vitezei trenurilor lor la intrarea pe peron.

„Pe timpul investigaţiilor, s-a concurat ipoteza că există o legătură între cele două. S-au dispus măsuri urgente de asigurare a tuturor staţiilor de metrou cu poliţişti. S-a dispus totodată de conducerea Poliţiei Capitalei, Metrorexului să încetinească toate trenurile la intrarea pe peron. Totodată, au fost difuzate către cetăţeni cele mai clare imagini cu agresoarea”, a afirmat şeful Poliţiei Capitalei.

Magdalena Şerban, cea care a aruncat o tânără de 25 de ani în faţa metroului, a fost arestată preventiv pentru 30 de zile, urmând a se stabili dacă a avut discernământ în momentul comiterii faptelor.

În faţa procurorilor s-a recunoscut în imagini, însă nu şi-a recunoscut faptele, refuzând să dea declaraţii scrise, potrivit unor surse judiciare. Ulterior, în faţa judecătorilor, a declarat, despre prima victimă, că recunoaşte că a îmbrâncit-o, însă şi fata a reacţionat similar. În legătură cu fata care a murit, femeia a spus că s-au îmbrâncit, însă nu a recunoscut că ea a fost cea care a împins-o în faţa metroului.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase