Home » D:News » Falcon Heavy, racheta lansată recent de SpaceX, poate deschide calea către mineritul pe asteroizi. Doar fierul de pe un astfel de asteroid ar valora 10 cvintilioane de dolari

Publicat: 23.02.2018
Conform lui Martin Elvis, un astronom de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, Falcon Heavy este un aparat suficient de potrivit pentru a face rute între orbita Pământului şi orbitele asteroizilor.

Acesta a spus audienţei sale de la simpozionul organizat de American Association for the Advancement of Science (AAAS) în Austin, Texas, că Falcon Heavy are potenţialul de a face mineritul pe asteroizi o realitate  prin creşterea de 15 ori a numărului de asteroizi la care se poate ajunge, scrie Futurism.

„În loc de câteva sute, putem avea câteva mii de asteroizi cu minereu”, a precizat acesta.

Valoarea potenţială a acestor minerale de pe asteroizi este, ei bine, astronomică. Doar fierul găsit pe 16 Psyche valorează 10 cvintilioane de dolari americani (1.000 de cvadrilioane sau un milion de trilioane), conform NASA. Dacă s-ar putea extrage toate mineralele din centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, valoarea totală ar fi suficientă pentru ca fiecare persoană de pe Terra să aibă 100 de miliarde de dolari.

Mineritul asteroizilor este de bază şi pentru colonizarea cosmosului. Unii asteroizi conţin fier, cobalt, titan şi alte materiale care pot fi de ajutor în construirea staţiilor spaţiale şi a altor tipuri de echipament. Alţi asteroizi au oxigen şi apă, esenţiale pentru colonizare, iar alţii conţin amoniac şi hidrogen, care ar putea fi folosit drept combustibil pentru navele spaţiale.

Moment istoric! Falcon Heavy, cea mai puternică rachetă din lume, a fost lansată cu succes