Home » D:News » VIDEO. Telescoapele au localizat Staţia Spaţială Chineză aflată în prăbuşire

VIDEO. Telescoapele au localizat Staţia Spaţială Chineză aflată în prăbuşire

Publicat: 30.03.2018
Tiangong-1, staţia spaţială a Chinei, va intra în curând în atmosfera terestră. ”The Virtual Telescope Project” din Italia, împreună cu Tenagra Observatory din Arizona, a folosit un telescop robotic pentru a furniza imagini cu staţia spaţială în cădere liberă.

Imaginile au fost dificil de surprins din cauza vitezei cu care nava străbate cerul (aproximativ 28.000 km/h), scrie Live Science.

Observarea unui astfel de obiect rapid „este ceva ce foarte puţine observatoare o pot face”, a precizat Gianluca Masi, cercetător la Virtual Telescope Project.

Tiangong-1 orbita la o altitudine de 220 de kilometri, care desigur este în scădere. Este jumătate din altitudinea la care se află Staţia Spaţială Internaţională.

Se aşteaptă ca staţia spaţială să reintre în atmosfera terestră pe 31 martie sau 1 aprilie, conform Agenţiei Spaţiale Europene.

Deşi o mare parte din navă va fi distrusă de atmosferă, unele componente mai dure pot rămâne întregi, prăbuşindu-se pe Pământ. Nu reprezintă însă un motiv de îngrijorare: şansele ca cineva să fie lovit de o piesă din Tiangong-1 sunt mai mici de 1 la 300 de trilioane, iar cel mai probabil staţia se va prăbuşi în ocean.

Locurile în care staţia spaţială chineză s-ar putea prăbuşi. Două dintre el