Home » D:News » Metodele prin care un nou şef să obţină rapid respectul şi încrederea angajaţilor

Metodele prin care un nou şef să obţină rapid respectul şi încrederea angajaţilor

Metodele prin care un nou şef să obţină rapid respectul şi încrederea angajaţilor
Publicat: 04.09.2018
Poate fi dificil pentru un nou şef să obţină încrederea şi respectul angajaţilor, dar specialiştii spun că există nişte trucuri psihologice, care grăbesc lucrurile. Art Markman, profesor de psihologie la Universitatea din Texas, Austin oferă câteva sfaturi pentru proaspeţii posesori ai unei funcţii de conducere. Procesul de a convinge şi de a câştiga respectul echipei poate fi lung, dificil şi, uneori, chiar ciudat. Dar nu e imposibil. Iată câteva strategii-cheie:

În primele zile, toţi angajaţii aşteaptă să vadă ce va face şi de ce este capabil noul şef, chiar dacă are un istoric al relizărilor.

În mod inevitabil, vor fi angajaţi vechi, care şi-ar fi dorit să fie în locul noului şef, ceea ce face din obţinerea încrederii, o misiune dificilă, pentru noul posesor al funcţiei de conducere.

Procesul de a convinge şi de a câştiga respectul echipei tale poate fi lung, dificil şi, uneori, chiar ciudat. Dar nu e imposibil. De fapt, oamenii de ştiinţă sociali şi experţii în conducere au identificat câteva strategii-cheie care pot contribui la grăbirea procesului.

– Arată că eşti un bun profesionist, dar şi un om plăcut!

– Indiferent dacă interacţionezi cu subordonaţii sau cu orice alte cunoştinţe noi în interiorul companiei, cercetările au demonstrat că eşti evaluat din două puncte de vedere: comportamentul şi competenţa. În timp ce ambele elemente sunt importante, ca lider nou, vei dori să afişezi competenţa în primul rând, consideră Adam Galinsky, profesor de afaceri la Columbia Business School.

– Arată că eşti un bun profesionist, că ştii exact ce ai de făcut şi că ştii ce vrei de la angajaţii tăi. Apoi încearcă să devii apropiat de subordonaţii tăi.

Experţii consideră extrem de important pentru bunul mers al muncii de echipă, ca un şef să-şi formeze legături de prietenie cu angajaţii săi.

Continuarea pe Gândul

Citeşte şi Ce este rahianestezia?

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase