Home » D:News » TESS, noul telescop al NASA, a descoperit două noi planete la cinci luni după lansare. Una dintre ele este „super-Pământ”

Publicat: 21.09.2018
Un telescop orbital de vânătoare a planetelor, conceput pentru a detecta planetele de dincolo de sistemul nostru solar, a descoperit două planete îndepărtate în această săptămână, la cinci luni de la lansare din Capul Canaveral, Florida, au declarat joi oficiali NASA, relatează Reuters.

Telescopul NASA, cunoscut sub numele de TESS, a făcut descoperirea a două noi planete denumite „super-Pământ” şi „Pământ fierbinte” în sisteme solare situate la cel puţin 49 de ani-lumină, marcând prima descoperire a satelitului de la lansarea sa din luna aprilie. TESS are o misiune de doi ani, presupunând o investiţie de 337 milioane de dolari, pentru a extinde catalogul astronomilor despre aşa-numitele exoplanete, planete care se rotesc în jurul stelelor îndepărtate, scrie Mediafax.

În timp ce cele două planete sunt prea calde pentru a susţine viaţa, directorul ştiinţific adjunct al TESS, Sara Seager, aşteaptă multe alte descoperiri.

„Va trebui să aşteptăm şi să vedem ce altceva descoperă TESS. Ştim că planetele sunt acolo, luminând cerul noaptea, aşteptând să fie găsite”, a declarat Seager pentru Reuters.

TESS este proiectat să construiască pe baza lucrării predecesorului său, telescopul spaţial Kepler, care a descoperit cea mai mare parte a celor 3700 de exoplanete documentate în ultimii 20 de ani şi care a rămas fără combustibil.

NASA se aşteaptă să identifice alte mii de planete necunoscute anterior, poate sute dintre ele de dimensiunea Pământului sau a „super-Pământului”.