Home » D:News » Conform unui nou studiu, cât de repede mergi spune multe despre sănătatea ta

Conform unui nou studiu, cât de repede mergi spune multe despre sănătatea ta

Publicat: 18.11.2018
Un nou studiu efectuat de cercetătorii de la University of Southern California a arătat că, cu cât pasul este mai alert, cu atât sănătatea este mai bună.

„Un prezicător bun al mortalităţii este viteza de mers”, a precizat Christina M. Dieli-Conwright, o autoare a acestui studiu.

Chirurgii cardiologi au propus folosirea acestui indicator pentru a determina care pacienţi vor avea dificultăţi în recuperarea după operaţie. De asemenea, există dovezi care arată că acesta poate fi un indicator pentru probleme de sănătate, precum boli cardiovasculare şi probleme cognitive, scrie Medical Xpress.

Deşi medicii nu îl folosesc (încă) drept indicator, cercetători precum Deli-Conwright îl folosesc. Aceasta cercetează modul în care activitatea fizică influenţează refacerea supravieţuitoarelor cancerului mamar, iar viteza de mers este ceva ce echipa ei urmăreşte.

„Ideea este că atunci când cineva devine bolnav – fie din cauza tratamentului cu cancer sau a altor condiţii – pierd forţă şi capacitatea de a se mişca. Imaginaţi-vă dacă cineva nu face sport deloc. Vor fi mai afectaţi de chimioterapie”, a precizat Dieli-Conwright.

De asemenea, viteza mersului poate determina vârsta biologică a unei persoane, care poate fi mai mare sau mai mică faţă de cea cronologică, conform noului studiu publicat recent în JAMA. În acelaşi cadru, savanţii au observat că cei care merg mai repede îmbătrânesc mai greu decât cei care au pasul mai lent. Dacă mersul devine mai lent, mai ales în mod semnificativ, ar putea indica instalarea unei boli.

„În ultimă instanţă, studiul subliniază importanţa mersului şi activităţii fizice, indiferent de vârstă. Ceva atât de simplu ca un program de mers poate favoriza menţinerea unei bune sănătăţi”, a conchis cercetătoarea.

Viaţa sexuală poate fi interpretată după mers