Prima pagină D:News

Un jurnalist celebru de la Der Spiegel a inventat declaraţii pentru mai multe articole

Ana Obretin 12.21.2018 | ● Vizualizări: 286
Captură foto Youtube/InnerTruth5      + zoom
Galerie foto (1)

Un reporter celebru al publicaţiei germane Der Spiegel, Claas Relotius, recompensat cu distincţii prestigioase, a admis că a inventat declaraţii şi surse pentru cel puţin 14 articole, potrivit The Hollywood Reporter. În urmă cu patru ani, acesta a primit titlul de jurnalistul anului din partea CNN.

Claas Relotius a spus că cel puţin 14 articole scrise de el au avut la bază interviuri care nu s-au întâmplat niciodată, chiar şi o convorbire prin telefon cu părinţii jucătorului de fotbal american Colin Kaepernick, scrie Mediafax.
 
Recent, Relotius şi-a dat demisia de la Der Spiegel, una dintre cele mai prestigioase publicaţii germane, care are sediul la Hamburg, după ce s-a descoperit o fraudă jurnalistică "masivă" comisă de acesta timp de mai mulţi ani, au spus reprezentanţii revistei săptămânale.
 
Reprezentanţii publicaţiei au publicat pe site-ul revistei un raport întocmit după o anchetă internă privind activitatea lui Claas Relotius, un jurnalist de investigaţie în vârstă de 33 de ani.
 
Din 2011, Relotius a contribuit cu circa 60 de articole pentru versiunile tipărită şi online, iniţial ca liber-profesionist şi apoi ca angajat cu normă întreagă, au mai spus reprezentanţii Der Spiegel.
 
Relotius a lucrat înainte pentru mai multe publicaţii germane şi elveţiene, fiind recompensat cu mai multe premii.
 
El a recunoscut că a inventat fragmente în cel puţin 14 articole dintre acestea, printre care şi unul despre o femeie din SUA, scriind că s-a oferit ca martor la execuţiile unor deţinuţi, inclusiv la un eveniment de acest tip care a avut loc la începutul lui 2018 în statul Texas.
 
Reprezentanţii publicaţiei au precizat că situaţia lui Relotius este "o pată neagră în istoria de 70 de ani a Der Spiegel". Aceştia au explicat că au început să aibă bănuieli în ceea ce priveşte acurateţea materialelor jurnalistice furnizate de acesta în luna noiembrie a acestui an. Un coleg care a lucrat cu Relotius la un articol a descoperit că anumite interviuri nu au avut loc.
 
Relotius le-a spus editorilor că a inventat informaţii pentru a evita eşecul şi că este conştient de ceea ce a făcut.
 
Conducerea revistei a apelat la un comitet de experţi interni şi externi, urmând să fie publicate rezultatele anchetei privind activitatea jurnalistului.
 
Uniunea Jurnaliştilor din Germania a spus despre fapte că reprezintă "cea mai mare fraudă jurnalistică de la publicarea jurnalelor lui Hitler". Aceştia au făcut referire la nişte presupuse jurnale ale dictatorului publicate de revista germană Stern în 1983, despre care s-a aflat ulterior că sunt false.
 
Fraude similare au fost comise de jurnalişti, exemple fiind Jayson Blair, de la The New York Times, Christopher Newton, de la The Associated Press,dar şi Janet Cooke, al cărei articol fals, apărut în 1980, despre un copil dependent de heroină, a adus un premiu Pulitzer publicaţiei The Washington Post.

 

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI