Home » D:News » Soyuz nu mai ratează! Capsula s-a conectat cu succes la ISS

Soyuz nu mai ratează! Capsula s-a conectat cu succes la ISS

Publicat: 15.03.2019
O capsulă Soyuz, cu trei astronauţi la bord, s-a conectat cu succes la Staţia Spaţială Internaţională (ISS), vineri, aceasta fiind prima misiune reuşită de Agenţia rusă după o lansare eşuată a unui alt vehicul similar, în urmă cu cinci luni, potrivit dpa.com, preluat de Mediafax.

În cadrul misiunii Soyuz MS-12, astronauţii americani Christina Koch şi Nick Hague şi cosmonautul rus Aleksei Ovchinin au ajuns pe ISS, cu ajutorul unei capsule lansate joi, la ora 19:14 GMT (21:14, ora României) de la cosmodromul Baikonur din Kazahstan.

Capsula s-a conectat la ISS vineri la ora 01:01 GMT (03:01, ora României).

În luna octombrie 2018, echipa formată din astronautul american Nick Hague, aflat la prima sa misiune în spaţiu, şi cosmonautul rus Aleksei Ovchinin, care urma să ajungă pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), a fost nevoită să facă o aterizare de urgenţă din cauza unei defecţiuni detectate la capsula Soyuz la nici două minute de la lansare de pe cosmodromul Baikonur.

Aceasta a fost prima lansare ratată a unei capsule Soyuz în istoria Rusiei postsovietice şi a afectat negativ imaginea Roscosmos. Industria spaţială rusă a mai înregistrat nişte eşecuri în ultimii ani, printre care pierderea încărcăturii unei nave cargo şi a câtorva sateliţi.

Koch, Hague şi Ovchinin se vor alătura pe ISS expediţiei 58, formată din astronauţii Oleg Kononenko, de la Roscosmos, Anne McClain, de la NASA, şi David Saint-Jacques, de la Agenţia spaţială canadiană, care au ajuns pe avanpostul spaţial în decembrie 2018.

Un proiect spaţial în valoare de 100 de miliarde de dolari, ISS este finanţat în principal de Statele Unite ale Americii şi la realizarea căruia participă 16 ţări. Staţia este ocupată în permanenţă, din noiembrie 2000, de echipaje comune.

Staţia Spaţială Internaţională se află pe orbita terestră la o altitudine de 400 de kilometri, efectuând o rotaţie completă în jurul Terrei la fiecare 90 de minute, navigând cu viteza medie de 28.000 de kilometri/ oră. Cântărind peste 408 tone, ISS oferă un spaţiu locuibil echivalent celui dintr-un avion Boeing 747.