Prima pagină D:News

Ce se întâmplă în organism când conduci obosit

Mădălina Drăgoi 03.27.2019 | ● Vizualizări: 20
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Una dintre cele mai mari inconveniente este oboseala la volan, care cauzează multe dintre accidentele şi incidentele petrecute în trafic. Deşi statisticile arată clar legăturile, studiile clinice arată cât durează vigilenţa maximă la volan. Mulţi şoferi se încăpăţânează să conducă fără pauze şi atunci când sunt obosiţi. Începând cu 26 martie şi până joi, 28 martie a.c., o echipă de instructori ai Academiei Titi Aur au efectuat un studiu care să arate efectele pe care le are oboseala asupra capacităţilor conducătorilor auto după multe ore petrecute la volan.

Potrivit statisticilor, oboseala la volan stă în spatele moltor accidente rutiere, iar studiile arată că după doar două ore de condus, capacitatea de reacţie şi de atenţie a conducătorului auto este diminuată semnificativ. Cu toate acestea, conducătorii auto se avântă adesea la drumuri lungi, fie că sunt în interes de serviciu sau în interes personal. Sunt dese situaţiile în care parcurg drumuri mai lungi de 16-18 ore de mers fără odihnă corespunzătoare. Unii şoferi chiar se laudă cu recordurile pe care le-au atins la volan fără pauze.

Vigilenţa la volan - când scade

Conform cercetărilor, vigilenţa conducătorilor auto scade semnificativ după doar 8 ore de condus şi ajunge, ca după 24 de ore de nesomn, să scadă până la a fi similară cu cea a unui subiect aflat în stare de ebrietate, iar după 48 de ore aceasta ajunge similară cu cea a unui subiect aflat în comă alcoolică. Aceste aspecte au fost mai bine asimilate la nivel legislativ pentru segmentul de transporturi şi pentru transportatori, dar nu au fost încă puse în discuţie şi pentru traficul de turisme, legislaţia neavând încă nici o menţiune referitoare la conducătorii auto care îşi continuă călătoria fiind extrem de obosiţi.

Cum se desfăşoară testul ”Cursa de 48 de h”

În cazul testului „Cursa de 48h”, conducătorul auto cobai se va opri într-una dintre aceste patru situaţii



  1.  când va considera că nu mai poate,
  2.  când instructorul însoţitor din dreapta va considera că şoferul nu mai poate continua în condiţii de siguranţă,
  3.  când rezultatele la testele de reacţie şi percepţie, pe care şofeul cobai le va face din două în două ore, vor arăta o capacitate insuficientă pentru a continua,
  4.  când medicul specialist va considera că acesta nu mai poate continua ”cursa”.

Citeşte continuarea pe CSÎD.