Prima pagină D:News

Experţii avertizează cu privire la o posibilă legătură între ţigările electronice şi convulsii

Alexandru Voiculescu 04.05.2019 | ● Vizualizări: 410
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Food and Drug Administration (FDA) din SUA investighează o legătură posibilă între convulsii şi utilizarea ţigărilor electronice, conform unui anunţ făcut pe 3 aprilie.

Cei de la FDA au spus că între 2010 şi 2019 au existat 35 de cazuri relatate în care oamenii au avut convulsii la scurt timp după ce au folosit ţigări electronice. Multe dintre acestea au fost la adolescenţi şi adulţi tineri, scrie Live Science.

În unele cazuri, convulsiile au avut loc după câteva pufăituri, iar în altele, au avut loc după chiar şi o zi de utilizare intensă. Experienţa pacienţilor în folosirea ţigărilor electronice a variat, de la cei care au folosit produsul pentru prima dată la cei experimentaţi.

Totuşi, agenţia subliniază că aceasta este doar o relaţie de corelaţie. Pot exista alţi factori care contribuie la convulsii, precum consumul drogurilor. Unii indivizi au relatat că au consumat şi marijuana şi amfetamine alături de ţigară electronică. De asemenea, alţi pacienţi au condiţii medicale care pot declanşa convulsii.



Dar se ştie că acestea pot fi simptome ale intoxicării cu nicotină, ceea ce se întâmplă când oamenii sunt expuşi la niveluri ridicate de compus, precum înghiţirea accidentală a lichidelor care conţin nicotină. FDA notează că unele ţigări electronice au modele care permit utilizatorilor să ingereze/inhaleze niveluri ridicate de nicotină într-un timp foarte scurt.

Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:

S-au descoperit pericolele ''vaping-ului'': plumbul şi alte metale toxice pot ajunge în plămânii utilizatorului de ţigări electronice

Adevărata faţă a ţigărilor electronice. Studiul care demontează tot ce se ştia până acum despre aceste dispozitive

Chimicalele din E-Cigarette pot cauza boala "plămânilor-popcorn". Rezultatul alarmant al unei cercetări efectuate la Harvard

Efectul nociv al ţigărilor electronice asupra sănătăţii este chiar şi mai profund: un nou studiu arată că pot afecta ADN-ul