Home » D:News » Consumatorii britanici, păcăliţi că mierea din produse evită problemele provocate de zahăr

Consumatorii britanici, păcăliţi că mierea din produse evită problemele provocate de zahăr

Consumatorii britanici, păcăliţi că mierea din produse evită problemele provocate de zahăr
Publicat: 07.05.2019
Militanţii pentru sănătate din Marea Britanie afirmă că etichetarea înşelătoare a mâncării şi mesajele de marketing îi păcălesc pe consumatori să creadă că prezenţa mierii în produsele cumpărate ar fi o alternativă sănătoasă la zahărul alb, relatează The Guardian, citat de Mediafax.

Descoperirile au fost făcute într-un studiu realizat de organizaţia nonprofit Action on Sugar. Activitatea fundaţiei se concentrează asupra cercetărilor legate de zahăr şi de efectele acestuia asupra sănătăţii. Membrii organizaţiei susţin că produsele care se laudă că au miere în componenţă – precum mărcile cunoscute de cereale sau batoanele – pot să aibă chiar şi de 25 de ori mai mult zahăr decât mierea obişnuită.

Mierea, un îndulcitor natural, poate fi folosită pentru a da iluzia că un articol este mai sănătos, deşi este alcătuit din multe substanţe artificiale.

Includerea alimentului la categoria ″zaharuri libere″ – care conţine atât compuşi chimici (glucoză şi fructoză), cât şi îndulcitorii aflaţi în mod natural în miere – le dă şi ea o stare de confuzie oamenilor. Ei nu îşi mai dau seama dacă substanţe dulci sunt prezente în mod natural (sau nu) şi în ce cantitate.

Ideea că mierea este mai sănătoasă decât alţi îndulcitori îi face pe consumatori să o folosească excesiv în mâncăruri, afirmă cercetătorii. Aceştia susţin că alternativele populare la zahărul alb – precum siropul de agave, zahărul brun şi zahărul de cocos – sunt şi ele promovate greşit în rândul publicului.

Action on Sugar îi cere lui Matt Hancock, secretarul de stat britanic pentru sănătate, să ceată producătorilor menţiuni mai exacte pe etichetele produselor. Membrii organizaţiei mai afirmă că Serviciul de Sănătate din Anglia trebuie să lărgească eforturile de a educa publicul.

Raportul instituţei notează că etichetele frontale trebuie să arate cu exactitate cu cât contribuie alte substanţe – precum mierea sau siropurile – la aportul zilnic maxim de zahăr pentru un adult. Acesta se ridică la 30 de grame, sau, aproximativ, şapte linguriţe.

″Este dezamăgitor cum firmele se laudă că produsele lor conţin miere, deşi ştiu că aceasta şi siropurile au la fel de mulţi îndulcitori ca zahărul obişnuit″, spune Kawter Hashem, nutriţionist şi membru al grupului Action on Sugar.

″Cantitatea adăugată este adesea mică (unul sau două grame), în timp ce principalele substanţe îndulcitoare continuă să fie siropurile bogate în zaharoză sau zahărul obişnuit (25 de grame). Acest fapt, spun ei, are scopul de a-i păcăli pe consumatori să creadă că alimentele sunt mai sănătoase şi mai bune decât sunt de fapt. Sfatul nostru este să folosiţi mai puţin zahăr, siropuri şi miere″, a continuat acesta.

În cea mai recentă cercetare a sa, Action on Sugar a analizat 223 de tipuri de miere, sortimente de zahăr şi sirop, care pot fi găsite în multe magazine din Marea Britanie. Specialiştii au descoperit că mierea poate conţine până la 86% zaharuri libere. Cantitatea din siropul de arţar se poate ridica până la 88%.

Folosirea unei linguriţe de miere de şapte grame într-o cană de ceai adăuga şase grame de zaharuri libere. O măsură similară de zahăr alb oferea patru grame din aceeaşi substanţă. Cei 15 mililitri de sirop de arţar puşi într-o porţie de terci de ovăz conţineau 13.1 grame de zaharuri, o cantitate cu foarte puţin mai mică decât zahărul obişnuit.

Batoanele de cereale Nature Valley Crunchy Oats ’n Honey au doar 2% miere dintr-un total de 28.3% zahăr. Cerealele de porumb Sainsbury’s Honey Nut conţin 0.4% îndulcitori naturali, tot într-o compoziţie similară de zaharuri.

″Etichetarea nutriţională defectuoasă, mesajele derutante din publicitate şi afirmaţiile contradictorii ale bloggerilor specializaţi în mâncare şi ale bucătarilor bine-intenţionaţi creează confuzie în rândul consumatorilor cu privire la definirea zaharurilor libere″, spune Katharine Jenner, nutriţionistă şi membră a Action on Sugar.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase