Home » D:News » SpaceX colaborează cu NASA pentru a identifica spaţii pentru amartizarea rachetelor Starship

Publicat: 10.09.2019

În prezent, perspectiva unui zobor interplanetar poate părea mai mult sau mai puţin îndepărtată, totuşi, acest aspect nu îi împiedică pe cei de la SpaceX să înceapă căutarea unor suprafeţe pe care rechetele din clasa Starship să poată amartiza, notează Futurism.

SpaceX foloseşte imaginile surprinse de către Mars Reconnaissance Orbiter, un satelit proiectat şi opreat de către NASA pentru studierea din orbită a planetei Marte pentru a determina o serie de zone care ar putea fi folosite de către rachetele Starship.

Descoperirea eforturilor comune ale SpaceX şi ale NASA pentru identificarea acestor zone a fost realizată de către Robert Zimmerman, expert în istorie spaţială. În ultima actualizare a imaginilor surprinse de către observatorul orbital, Zimmerman a observat că o parte dintre acestea purtau eticheta „Candidate Landing Site for SpaceX Starship”, „Posibile locaţii pentru amartizarea Starship”.

Fotografiile cu suprafaţa planetei Marte sunt realizate cu ajutorul unei camere de înaltă rezoluţie, HiRISE, aflată la bordul observatorului şi care sunt sunt făcute publice de către Universitatea Arizona, aceasta fiind instituţia care se ocupă de administrarea instrumentului spaţial.

Diferite surse susţin că SpaceX a lucrat începând cu anul 2017 în vederea identificării celor mai potrivite amartizării unor rachete cu masa şi dimensiunilor celor din programul Spaceship. În ultimii doi ani, compania spaţială şi-a restrâns căutările în jurul regiunii Arcadia Planitia, acolo aflându-se cinci din cele şase zone luate în considerare.

Studiile efectuate de-a lungul timpului au ajuns la concluzia că amplasarea vehiculelor spaţiale în astfel de zone pe suprafaţa lui Marte are mai multe avantaje. În primul rând, câmpiile nu ridică probleme atât de mari în ceea ce priveşte pilotarea în siguranţă a navelor spaţiale. În al doilea rând, sub aceste regiuni, oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că s-ar putea afla cantităţi mari de gheaţă care ar putea fi folosită de un posibil echipaj uman. În al treilea rând, cercetătorii au ajuns la concluzia că anumite zone de pe Marte, precum cele care sunt luate în calcul pentru amartizare, oferă acces la o serie de compuşi care pot fi folosiţi pentru propulsie.

Dacă informaţiile despre selectarea zonei Arcadia Planitia sunt adevărate, experţii sunt de părere că aceasta a fost aleasă pentru clima mai blândă, în comparaţie cu restul planetei şi din cauza altitudinii mai reduse, ceea ce poate oferi o protecţie crescută împotriva radiaţiilor.

Un oficial NASA este de părere că şansele SpaceX de a ajunge pe Lună sunt foarte mici