Home » D:News » Reclamele la produse alimentare destinate copiilor sub 6 luni ar putea fi interzise

Reclamele la produse alimentare destinate copiilor sub 6 luni ar putea fi interzise

Reclamele la produse alimentare destinate copiilor sub 6 luni ar putea fi interzise
Publicat: 22.09.2019
Orice reclamă care promovează produse alimentare destinate copiilor mai mici de 6 luni, precum lapte praf, biberoane, tetine, atât la radio, tv, internet, cât şi în spitale, ar putea fi interzisă, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii, scopul fiind promovarea alăptării, potrivit agenţiei Mediafax.

Ministrul Sănătăţii, Sorina Pintea, a declarat, vineri, în contextul proiectului de lege aflat în Transparenţă Decizională pe site-ul ministerului, care vizează interzicerea reclamelor care promovează produse alimentare destinate copiilor mai mici de 6 luni, precum lapte praf, biberoane, tetine, în toate mediile de comunicare, radio, tv, internet, dar şi în spitale, că e o măsură „corectă”.

„Vreau să precizez din start că acest proiect e negociat cu producătorii care-şi desfăşoară activitatea pe teritoriul României şi mi se pare foarte corect pentru că noi promovăm alăptarea şi mi se pare absurd să promovăm şi consumul de lapte praf”, a spus ministrul.

Potrivit acesteia, ar putea fi interzisă publicitatea în spitale, acolo unde erau promovate astfel de produse direct la mame.

„Practic noi interzicem orice formă de publicitate în spitale, pentru că aceşti producători mergeau în spitale şi şi promovau produsele direct la mame. Noi spunem că specialistul e cel care poate să decidă care e formulă corectă de lapte praf pentru un bebeluş, formulă corectă pentru alimentaţie, că ne referim inclusiv la acea alimentaţie artificială care provoacă foarte multe alergii, spunem că doar medicul neonatolog, iar mai târziu pediatrul, pot să decidă ceea ce poate să consume copilul”, a completat aceasta.

Potrivit textului proiectului de lege, orice reclamă, inclusiv cea de pe internet, va fi interzisă pentru acest tip de produse şi se vor face doar campanii de informare cu avizul Ministerului, întrucât „foarte multe campanii dintr-acestea, mincinoase, au dus la consumul de produse, inclusiv de produse alimentare care au creat probleme”, spune Sorina Pintea.

Ministrul a precizat faptul că interzicerea reclamelor care promovează produse alimentare destinate copiilor mai mici de 6 luni este o măsură „corectă”, aplicată la nivelul întregii Europe.

„Mi se pare absolut corect, este un proiect de lege negociat inclusiv cu experţi ai Comisiei Europene, sunt lucruri care se aplică în toată Europa şi aş pune o întrebare retorică: noi promovăm reducerea consumului de zahăr, dar pe de altă parte, aceste produse conţin foarte mult zahăr. Nu mi se pare corect să nu atragem atenţia, până la urmă noi facem ceea ce trebuie să facă un minister responsabil: atragem atenţia şi facem campanii de informare”, a informat Pintea.

Ministrul a precizat faptul că maternităţile din România nu au probleme la capitolul specialişti şi personal care să se ocupe de educarea mamelor în sensul alăptării, numărul lor fiind suficient.

„Am vizitat multe maternităţi în ultima perioadă şi există personal, conform normativelor Ministerului Sănătăţii, normativul minimum uneori, dar de cele mai multe ori în maternităţi am întâlnit şi normativul mediu şi spre cel maxim, deci totul este să fii preocupat”, a spus ministrul.

Întrebată fiind dacă personalul e preocupat în acest sens, ea a precizat că situaţia nu este una liniară.

„Sunt şi nu sunt. Acolo unde sunt preocupări, lucrurile merg foarte bine, am întâlnit secţii de neonatologie care au şi secţii de psihologi pentru compartimentele de prematuri. Avem o legislaţie, totul e să o aplicăm, nu să ne plângem”, a conchis Pintea.

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase