Home » D:News » 5 destinaţii turistice de pe Marte

5 destinaţii turistice de pe Marte

Publicat: 01.01.2020
În prezent, agenţiile şi companiile spaţiale fac eforturi considerabile pentru a reuşi trimiterea unui echipaj uman pe Marte.

Ideea coloniilor pe Marte pare a fi mai mult sau mai puţin realizabilă în prezent şi, în ciuda dificultăţilor tehnice pe care un astfel de proiect le întâmpină, ştirile legate despre proectele diferitelor agenţii şi companii spaţiale reuşesc să facă, puţin câte puţin, din acest proiect o realitate tot mai palpabilă. Ştirile despre Marte fac mereu trimitere la descoperirile ştiinţifice care au avut loc sau la coloniile pe care le-am putea avea acolo. Dar, după cum subliniază Space, planeta roşie ar putea să devină, în viitor, şi un loc plin de atracţii turistice. Mai jos se află o listă cu cinci dintre cele mai interesante locuri de vizitat pe această planetă.

1. Olympus Mons

Acesta este cel mai mare vulcan din sistemul nostru solar, având mărimea statului Arizona din Statele Unite ale Americii şi o înălţime de 25 de kilometri.

Oamenii de ştiinţă explică că acest vulcan-scut, în cazul căruia erupţiile au loc printr-o fisură şi nu prin hornul vulcanic, are o pantă de 5%, ceea ce l-ar face destul de uşor de urcat. Odată ajunşi în vârful vulcanului, turiştii vor putea vedea o depresiune de aproximativ 58 kilometri lărgime.

2. Vulcanii Tharsis

Tharsis este una dintre cele mai mari zone vulcanice de pe Marte, găzduind 12 vulcani pe o suprafaţă de doar 4.000 de kilometri pătraţi. Din cauza gravitaţiei mai mici, aceşti vulcani tind să fie mai mari faţă de cei pe care îi putem vedea pe Terra.

Printre atracţiile acestei zone se numără: Ascraeus Mons, Pavonis Mons,  Arsia Mons şi Tharsis Tholus.

3. Valles Marineris

Marte găzduieşte unele dintre cele mai mari contraste din sistemul nostru solar, pe lângă cel mai mare vulcan, pe această planetă poate fi identificat şi cel mai mare canion din „vecinătatea” noastră cosmică.

Valles Marineris are, conform informaţiilor NASA, o lungime de 800 de kilometri. Oamenii de ştiinţă care au studiat trecutul geologic al planetei Marte încă nu au găsit un răspuns definitv cu privire la modul în care acest canion s-a format, una dintre teoriile cele mai populare sugerează că apariţia Valles Marineris este legată de procesele geologice care au dus la apariţia vulcanilor Tharsis.

4. Polul Nord şi Polul Sud

Într-un mod asemănător Pământului, cei doi poli ai lui Marte găzduiesc peisaje şi fenomene interesante. Conform oamenilor de ştiinţă, în timpul iernii, cele două regiuni sunt acoperite cu zăpadă din dioxid de carbon condensat.

Încălzirea vremii care are un efect disproporţionat asupra celor doi poli duce la apariţia fenomenelor meteorologice pe suprafaţa marţiană.

5. Craterul Gale din Aeolis Mons

Pe lângă priveliştea interesantă pe care turiştii o pot vedea în această regiune, trebuie precizat că acest loc poartă şi o importantă încărcătură istorică. Mai exact, craterul Gale este locul unde în anul 2014, roverul Curiosity a descoperit urmele prezenţei apei lichide.