Prima pagină D:News

Un asteroid ''potenţial periculos'' va trece în această noapte pe lângă Terra

Redactia Descopera.ro | 11.20.2019 | ● Vizualizări: 956

Un asteroid cu un diametru cuprins între 280 şi 620 de metri va trece pe lângă Terra în această noapte la o distanţă de aproximativ 4,3 milioane de kilometri, iar NASA l-a inclus în categoria obiectelor spaţiale "potenţial periculoase", potrivit ibtimes.com.

Asteroidul 481394 (2006 SF6) va avea o viteză de aproximativ 29.000 de kilometri pe oră când va trece cel mai aproape de Terra, pe 21 noiembrie, în jurul orei 02:00, arată un raport al Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului (CNEOS) din cadrul NASA, citat de Mediafax.

Asteroidul va trece pe lângă Terra la o distanţă de zece ori mai mare decât cea dintre planeta noastră şi Lună.

Specialiştii spun că acesta va trece pe lângă Terra la o distanţă suficient de mare încât planeta să nu fie în pericol, dar nu pot fi excluşi anumiţi factori care îi pot modifica traiectoria.

Asteroidul a fost inclus de NASA în categoria "potenţial periculos", ca orice alt obiect spaţial care se apropie de Terra la mai puţin de 7.480.000 de kilometri.

Specialiştii NASA şi-au propus să identifice 90% dintre asteroizii de mari dimensiuni - peste 140 de metri - care ajung în apropierea Terrei, dar ar putea avea nevoie de 30 de ani pentru a realiza acest lucru.

Tag-uri: asteroid | terra | potential | nasa