Home » D:News » NASA a descoperit rămăşiţe ale roverului pierdut de India pe Lună

NASA a descoperit rămăşiţe ale roverului pierdut de India pe Lună

Publicat: 03.12.2019
NASA a localizat modulul de explorare lunară Vikram, pe care India l-a pierdut după eşecul suferit în procesul de aselenizare din 7 septembrie.

Imaginile transmise de Lunar Reconnaissance Orbiter Camera arată că landerul s-a prăbuşit la circa 600 km de polul sudic al Lunii, indicând zona de impact şi o serie de rămăşiţe din Vikram, potrivit Science Alert.

Modulul Vikram era parte a misiunii Chandrayaan-2, lansată în 22 iulie, ce avea scopul de a plasa vehiculul de explorare pe suprafaţa Lunii, împlinind astfel visul Indiei de a se alătura naţiunilor (SUA, Rusia şi China) care au plasat un rover pe Lună. La nivel ştiinţific, cercetătorii indieni urmăreau să efectueze experimente, să studieze rocile şi solul de la distanţă. Atât racheta folosită la lansare, cât şi modulul spaţial şi roverul au fost concepute şi produse exclusiv în India şi au costat incredibil de puţin, aproximativ 140 de milioane de dolari.

Zona unde a căzut Vikram, înainte şi după prăbuşire / Credit foto: NASA/GSFC/Arizona State University

Ambiţiile Indiei s-au spulberat, însă, în 7 septembrie, când Indian Space Research Organisation (ISRO) a pierdut contactul cu Vikram în timp ce acesta se apropia de suprafaţa lunară. La două luni şi jumătate după ce au pierdut contactul cu el şi cu o săptămână înainte ca NASA să descopere locul unde acesta a căzut, ISRO a admis că landerul s-a prăbuşit.

„Dincolo de pierderea lui, să ajungi atât de aproape de suprafaţă a fost o realizare extraordinară”, a transmis NASA.

Chandrayaan-2 era o versiune avansată a Chandrayaan-1, misiunea indiană lansată în 2008, prin care a fost confirmată prezenţa moleculelor de apă pe Lună