Home » D:News » ”Soarele artificial” al chinezilor ar putea fi operaţional în 2020

”Soarele artificial” al chinezilor ar putea fi operaţional în 2020

Publicat: 29.12.2019
Informaţia a fost făcută publică de către Duan Xuru, unul dintre cercetătorii implicaţi în acest proiect.

În luna martie, cercetătorii din China au anunţat că dispozitivul HL-2M, proiectat pentru a recrea procesele de fuziune nucleară care fac ca Soarele nostru să funcţioneze, va fi gata până la finalul acestui an. Duan Xuru, unul dintre cercetătorii implicaţi în acest proiect, a făcut public faptul că dispozitivul va fi operaţional în 2020, notează Futurism.

Acest proiect se dovedeşte important atât in punct de vedere ştiinţific, cercetătorii având posibilitatea de a înţelege mult mai bine modul în care funcţionează reacţia de fuziune nucleară. De asemenea, reuşita unui astfel de proiect deschide posibilitatea revoluţionării domeniului energetic, prin crearea unei surse de energie nepoluantă.

Fuziunea nucleară a reprezentat un proiect extrem de important pentru oamenii de ştiinţă, dar, din păcate, până în prezent nu a fost descoperită o modalitate eficientă din punct de vedere economic prin care plasma să fie ţinută în echilibru.

„HL-2M va oferi cercetătorilor date valoroase privind compatibilitatea plasmei de fuziune de înaltă performanţă cu diferitele abordări pentru gestionarea mai eficientă a căldurii şi particulelor emise din miezul dispozitivului”, explică fizicianul James Harrison, care nu lucrează la acest proiect, pentru revista Newsweek.