Home » D:News » Şoarecii super-musculoşi ai NASA au fost readuşi pe Pământ

Şoarecii super-musculoşi ai NASA au fost readuşi pe Pământ

Publicat: 14.01.2020
Şoarecii au venit la bordul capsulei Dragon operată de către SpaceX.

În data de 8 decembrie 2019, la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale au fost livraţi 40 de şoricei în cadrul proiectului Rodent Research-19, care îşi propune să studieze modul în care microgravitaţia afectează oasele şi masa musculară. Recent, aceiaşi şoricei au fost aduşi pe Pământ cu ajutorul capsulei Dragon a SpaceX, notează Futurism.

În cadrul proiectului Rodent Research-19 nu vorbim despre şoricei obişnuiţi, oamenii de ştiinţă ai NASA explicând că aceştia au fost modificaţi genetic astfel încât corpurile lor să nu producă proteina numită miostatină. Absenţa acestei proteine din sistemul şoriceilor face ca masa lor musculară să fie aproape dublă faţă de cea a şoriceilor obişnuiţi.

„Cunoştinţele pe care le obţinem despre efectele microgravitaţiei asupra muşchilor şi oaselor ne vor ajuta să îmbunătăţim sănătatea astronauţilor, atât în spaţiu, cât şi pe Pământ […] şi, de asemenea, să înţelegem mai bine promisiunea pe care inhibitorii miostatinei o au pentru persoanele în vârstă, pentru persoanele care se află în pat şi pentru persoanele care se confruntă cu pierderi musculare legate de boli precum SIDA, ALS, cancer şi multe altele”, explică Se-Jin Lee, cercetători din cadrul acestui proiect.

SpaceX a realizat cu succes cea de a nouăsprezecea misiune de transport a proviziilor şi echipamentelor la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale, capsula fiind recuperată din apele Oceanului Pacific.

Staţia Spaţială Internaţională ar putea să îşi continue activitatea până în anul 2030