Home » D:News » Prima Super Lună din acest an va avea loc în acest weekend

Prima Super Lună din acest an va avea loc în acest weekend

Publicat: 08.02.2020
Prima Super Lună din acest an va fi vizibilă în data de 9 februarie.

Prima Super Lună din 2020, cunoscută şi sub numele de Super Luna de Zăpadă, va atinge punctul maxim duminică, 9 februarie, la ora 09:30, ora României. Astronomii de la NASA explică faptul că acest fenomen va putea fi observat în zilele de sâmbătă, duminică şi luni, intervalul 8-10 februarie.

Super Luna este un fenomen care are loc atunci când sunt îndeplinite două condiţii: Luna se află la perigeu, în punctul orbitei în care distanţa dintre Pământ şi satelitul său este cea mai mică; şi, de asemenea, Luna este plină. Oamenii de ştiinţă explică faptul că atunci când acest fenomen are loc, Luna ne apare de 14% ori mai mare şi de 30% mai luminoasă faţă de punctul în care Luna se află la apogeu, punctul cel mai îndepărtat de Pământ.

Termenul de „Super Lună” a fost propus în anul 1979 de către un astrolog; ceea ce a atras în mod natural nemulţumirea astronomilor, adevăraţii oameni de ştiinţă, aceştia argumentând că „metodologia” folosită pentru a defini cum apare o Super Lună este arbitrară şi, mai important, pierde din vedere unele aspecte importante, printre care se numără faptul că scăderea distanţei dintre Lună şi Pământ este graduală. Ceea ce înseamnă că modul în care percepem Luna în cele două puncte extreme ale orbitei sale tinde să fie asemănător.

Conform astronomilor, următoarea dată când cele două condiţii necesare apariţiei unei Super Luni vor fi îndeplinite va fi peste o lună, mai exact în data de 9 martie. De asemenea, trebuie precizat faptul că Super Luna din 9 februarie este prima din cele patru care vor avea loc în 2020.

Lunile pot avea luni la rândul lor? Un nou studiu susţine că este posibil