Home » D:News » Rezerva mondială din Svalbard a primit 60.000 de noi mostre de seminţe

Rezerva mondială din Svalbard a primit 60.000 de noi mostre de seminţe

Arhipeleagul Svalbard
Publicat: 28.02.2020
Depozitul a fost creat pentru a păstra cât mai multe seminţe de plante în posibilitatea unui eveniment catastrofal.

Depozitul din Svalbard, aflat la 1.300 de kilometri de Polul Nord, a primit recent peste 60.000 de mostre de seminţe, Science Alert notând că printre acestea se află porumbul sacru al naţiunii Cherokee şi seminţele de Primula officinalis, ciuboţica cucului, oferite de către prinţul Charles.

„Pe măsură ce ritmul schimbărilor climatice şi al pierderii biodiversităţii creşte, există noi urgenţe în legătură cu eforturile de a salva culturile alimentare care au un risc de dispariţie crescut”, explică Stefan Schimtz, managerul Crop Trust, organizaţia care administrează acest proiect.

Oficialii depozitului au explicat fatul că 36 de instituţii regionale şi internaţionale au oferit cele 60.000 de mostre de seminţe care au fost adăugate recent în colecţia depozitului. Lise Lykke Steffensen, directoarea băncii genetice de la Svalbard, explică faptul că aceste seminţe reprezintă potenţiale soluţii pentru agricultura sustenabilă, printre acestea se numără diferite tipuri de grâu, orez şi câteva varietăţi de măr sălbatic din Europa.

Prinţul Charles a oferit în grija oamenilor de ştiinţă de la depozitul din Svalbard seminţele a 27 de specii de plante sălbatice, printre care se numără şi câteva orhidei. „S-a dovedit a fi o sarcină istovitoare şi deseori demoralizatoare pentru a convinge oamenii de rolul esenţial pe care îl joacă toată această diversitate în menţinerea ecosistemelor vibrante, sănătoase, care susţin atât oamenii, cât şi planeta noastră”, a declarat acesta.

Odată cu acest transport, în grija cercetătorilor de la Svalbard se vor afla 1,05 milioane de mostre de plante, care ar trebui să asigure diveristatea florei în zonele în care aceasta este afectată de către încălzirea climatică sau de alte probleme. Cei care au proiectat facilităţile de la Svalbard explică că acolo ar putea fi depozitate până la 4,5 milioane de mostre.

Triburile amerindiene au donat în premieră seminţe pentru rezerva mondială din Svalbard