Home » D:News » NASA va folosi Falcon Heavy al SpaceX pentru a lansa misiunea către asteroidul Psyche

Publicat: 04.03.2020
Misiunea Psyche va fi lansată în luna iulie a anului 2022 şi trebuie să studieze asteroidul metalic cu acelaşi nume.

NASA a oferit publicului o serie de detalii tehnice şi organizatorii legate de misiunea Psyche care ar trebui să fi lansată în luna iulie a anului 2022. Astfel, unul dintre cele mai importante detalii oferite de către agenţia spaţială este acela că a contractat serviciile SpaceX pentru a realiza această lansare, folosind racheta Falcon Heavy, notează Space.

Oamenii de ştiinţă de la NASA vor ca misiunea care va fi lansată peste doi ani să studieze asteroidul metalic Psyche, observaţiile anterioare realizate asupra acestuia sugerând că miezul lui este format din fier şi nichel. Această compoziţie interioară face ca acest asteroid să fie, din acest punct de vedere, asemănător Terrei şi unic în comparaţie cu alţi asteorizi din Sistemul Solar. Unele dintre teoriile care explică formarea acestui asteorid sugerează că ar proveni din miezul expus al unei planete care a existat la începuturile Sistemului Solar.

Studierea acestui asteorid reprezintă, după cum declară oamenii de ştiinţă, o potenţială posibilitatea de a afla mai multe despre modul în care se formează planetele solide precum Pământul, al cărui miez este greu de studiat şi asta din cauza condiţiilor de mediu extreme.

Construcţia orbiterului Psyche este în desfăşurare, informaţiile oferite de către NASA arătând că instrumentele ştiinţifice sunt în faza de fabricaţie, în acelaşi timp, oamenii de ştiinţă lucrează la o serie de instrumente şi proceduri pe care acestea vor trebui să le îndeplinească. Cel mai probabil, prima asamblare completă a orbiterului va avea loc anul acesta.

Cu ajutorul Falcon Heavy va fi lansat orbiterul Psyche, dar şi două încărcături secundare: EscaPADE (Escape and Plasma Acceleration and Dynamics Explorers) un proiect pentru studierea atmosferei planetei Marte şi a vânturilor solare; şi satelitul Janus, destinat studierii perechilor de asteroizi.

Conform calculelor făcute de către oamenii de ştiinţă de la NASA, dacă lansarea va avea loc în luna iulie 2022, atunci orbiterul Psyche ar trebui să ajungă în apropierea asteroidului cu acelaşi nume, aflat în spaţiul dintre Marte şi Jupiter, în cursul anului 2026.