Home » D:News » NASA a programat roverul InSight să se lovească pentru a efectua o reparaţie

NASA a programat roverul InSight să se lovească pentru a efectua o reparaţie

Publicat: 20.03.2020
Unul dintre instrumentele roverului a rămas blocat în sol aşa că cercetătorii au decis să folosească lopata acestuia pentru a putea recupera respectivul instrument.

Trimiterea unui rover pe Marte vine la pachet cu o mulţime de pericole pe care condiţiile de mediu necunoscute de pe acea planetă le poate aduce. Apariţia unor defecţiuni tehnice sau a unor probleme legate de mediul explorat reprezintă o certitudine, din păcate, identificarea soluţiilor pentru acestea este un proces mai complicat decât şi-ar dori oamenii de ştiinţă de la NASA. Unele dintre aceste probleme pot fi prevăzute şi eliminate sau cel puţin roverul poate fi echipat cu o serie de instrumente sau instrucţiuni pentru a le depăşi.

Cea mai recentă problemă pe care a întimpinat-o roverul InSight a pus la încercare creativitatea oamenilor de ştiinţă de la JPL şi Caltech, care se ocupă de operarea acestuia. O sondă de săpat a roverului s-a blocat în solul marţian mai dens decât se aşteptau oamenii de ştiinţă. Futurism notează că centrul de comandă al misunii a trimis către InSight o serie de instrucţiuni care nu au reuşit să rezolve problema, astfel că oamenii de ştiinţă au apelat o o soluţie „clasică”. Au programat roverul să lovească respectivul instrument cu lopata până acesta va putea fi recuperat.

A bit of good news from #Mars: our new approach of using the robotic arm to push the mole appears to be working! The teams @NASAJPL/@DLR_en are excited to see the images and plan to continue this approach over the next few weeks.  #SaveTheMole

FAQ: https://t.co/wnhp7c1gPT pic.twitter.com/5wYyn7IwVo

— NASA InSight (@NASAInSight) March 13, 2020

Oamenii de ştiinţă de la NASA explică faptul că oricât de amuzantă ni s-ar putea părea această manevră, în realitate aceasta a fost extrem de periculoasă pentru integritatea şi pentru funcţionarea roverului. Din fericire, inginerii au avut la dispoziţie câteva luni de simulări înainte de a executa manevra.

Următorul rover care va ajunge pe Marte va fi echipat cu un laser pentru studierea rocilor