Home » D:News » Cum arată, de fapt, oglinda dintr-un telescop spaţial

Cum arată, de fapt, oglinda dintr-un telescop spaţial

Credit foto: NASA
Publicat: 07.04.2020
Telescopul James Webb a fost construit pentru a înlocui telescopul Hubble, care şi-a depăşit perioada de utilizare planificată.

NASA anunţă că a testat, în premieră, oglinda telescopului James Webb,  instrumentul ştiinţific pe care oamenii de ştiinţă ai agenţiei spaţiale vor să îl trimită în spaţiu în locul telescopului Hubble. Lansarea noului telescop este programată pentru anul 2021, ceea ce înseamnă că cele două instrumente vor opera în paralel pentru o perioadă, în ciuda faptului că Hubble a ieşit din garanţie, notează Engadget.

Iniţial, agenţia spaţială a programat lansarea telescopului James Webb pentru anul 2018, dar problemele legate de construirea şi asamblarea acestuia au dus la amânarea calendarului de lansare. Testarea acestei oglinzi a telescopului îi face pe oamenii de ştiinţă de la NASA încrezători că, de data aceasta, termenul-limită al lansării va fi respectat.

Oglinda principală, una dintre cele mai importante componente ale telescopului, măsoară aproximativ 6,4 metri, ceea ce face ca transportarea acesteia pe orbită să poată fi realizată doar cu ajutorul unui sistem prin care părţile acesteia pot fi strânse pentru a ocupa mai puţin spaţiu.

În cadrul acestui test, oamenii de ştiinţă au vrut să observe modul în care funcţionează structura acestei oglinzi în condiţii de gravitate zero. Cercetătorii vor mai efectua o serie de teste înainte de lansare pentru a se asigura că acestea funcţionează în mod optim.

„Desfăşurarea ambelor aripi ale telescopului în timp ce sunt ataşate instrumentului complet asamblat este o altă etapă semnificativă care arată că Webb îşi va desfăşura corect oglinzile în spaţiu. Aceasta este o realizare grozavă şi o inspiraţie pentru întreaga echipă”, explică Lee Feinberg, inginerul care se ocupă de elementele optice ale telescopului.