Home » D:News » Inelele lui Saturn sunt foarte batrane

Inelele lui Saturn sunt foarte batrane

Publicat: 15.12.2007
Inelele lui Saturn ar putea data de la inceputurile sistemului solar, in urma cu 4,5 miliarde de ani, si nu mai recent, dupa cum se credea pana de curand, potrivit unui studiu american prezentat la conferinta anuala a American Geophysical Union, organizata la San Francisco, informeaza AFP.

Datele colectate de sonda americana Voyager in anii ’70 si mai tarziu, de telescopul spatial Hubble, i-au facut pe astronomi sa creada ca inelele sunt relativ tinere si formate in urma coliziunii unei comete cu unul din satelitii lui Saturn in urma cu, poate, 100 de milioane de ani, a explicat Larry Esposito, sef al misiunii Cassini.
Dar caracteristicile acestor inele observate cu instrumentele de pe sonda Cassini, sosita in apropierea lui Saturn in 2004, releva faptul ca acestea nu s-au format in urma unui simplu eveniment cataclismic, a adaugat Esposito.

Varsta inelelor variaza destul de mult, iar materialele din care sunt formate aceste inele sunt reciclate in mod continuu, fapt care poate explica de ce aspectul lor evolueaza, a spus acest cercetator.
"Indiciile arata ca Saturn a avut inele inca de la formarea sa", a declarat Larry Esposito.
"Am descoperit ca aceste inele nu s-au format recent (…); ele au existat, probabil, dintotdeauna, dar au evoluat continuu si o vor face inca multe miliarde de ani", a spus cercetatorul.
Acest astrofizician a descoperit in 1979, cu sonda americana Pioneer 11, inelul F al lui Saturn, primul de la exterior, aflat la o distanta medie de planeta de 140.000 de kilometri. Cercetatorul a adaugat ca va publica, impreuna cu alti colegi, in revista Icarus, un studiu care demonstreaza teoria reciclarii continue a materialelor ce formeaza inelele lui Saturn.