Home » D:News » Sute de gene asociate cu dependenta de droguri

Sute de gene asociate cu dependenta de droguri

Publicat: 09.01.2008
Cercetatorii din China au reusit sa identifice aproximativ 400 de gene care ii pot face pe oameni mai vulnerabili in fata drogurilor, descoperirea deschizand noi cai pentru terapii mai eficace impotriva acestei dependente, informeaza Reuters. Cercetatorii cred ca factorii genetici influenteaza in proportie de 60% vulnerabilitatea fata de droguri. Factorii de mediu conteaza in proportie de 40% in instalarea dependentei de substante interzise.

Cercetatorii s-au axat pe patru substante care provoaca dependenta – cocaina, opiu, alcool si nicotina – si au cartografiat cinci rute principale sau "cai moleculare" care conduc spre dependenta, potrivit studiului publicat in PLoS Computational Biology.
Aceste cai moleculare sunt importante in studierea maladiilor complexe, pentru ca micsoreaza numarul genelor si proteinelor implicate. In maladii precum cancerul, aceste cai moleculare ajuta medicii sa puna diagnostice si sa prevada evolutia bolii cu o mai mare acuratete.
In ceea ce priveste dependenta de droguri, cercetatorii chinezi au afirmat: "Aceste cai comune pot sta la baza mecanismelor de recompensare si reactie si ar putea constitui tinte pentru tratamente mai eficace pentru o gama mai larga de tulburari legate de dependenta".
Cercetatorii au analizat peste 1.000 de studii, publicate in ultimii 30 de ani, care au asociat gene si cromozomi cu dependenta de droguri si au realizat o lista de aproximativ 1.500 de gene care ar putea fi implicate in proces. Unele dintre aceste gene s-au dovedit a aparea mai des pe caile moleculare, astfel incat cercetatorii au redus lista la 396 de "vinovati".