Home » D:News » Apararea “Gaurii Negre” este ca un titlu la categoria grea

Apararea “Gaurii Negre” este ca un titlu la categoria grea

Publicat: 22.02.2008
“Gaura Neagra” cu greutatea cea mai mare s-a format in urma prabusirii unei singure stele, cantarind de 33 de ori greutatea Soarelui, dublu fata de ultimul record stabilit si confirmat de noi masuratori.

Gaurile negre provenite din masele stelare se formeaza atunci cand masa stelara moare, ea explodeaza intr-o supernova, iar nucleul sau se prabuseste intr-o gaura neagra.
Acestea sunt catalogate in functie de marime, de la "supermasive", cu o greutate de cateva milioane de ori decat cea a Soarelui, pana la multimi stelare, obiecte care cantaresc doar de cateva ori greutatea soarelui.
Recordul precedent ii apartine unei gauri negre din galaxia M33. Pe numele sau M33 X-7, a fost masurat avand de 16 ori masa Soarelui.
Spre sfarsitul lui 2007, o echipa de astronomi de la Centrul de Astrofizica din Cambridge, condusa de Andrea Prestwich, au sugerat existenta unei gauri negre intitulata IC 10 X-1 cu o masa cuprinsa intre 24 si 33 decat cea a Soarelui.
Astronomii Jeffrey Silverman si Alexei Filippenko, de la Universitatea Berkeley – California, au confirmat rezultatul, dupa ce au efectuat masuratori unei stele in miscare cu ajutorul unei telescop special din Hawaii, SUA.

Probabilitatea de a fi descoperite si alte “Gauri Negre” de dimensiuni impresionante este foarte mare, dar din cauza ca acestea se afla la o distanta prea mare fata de Pamant si sunt foarte greu de studiat, detectarea lor, cel putin pentru moment, este imposibila.

Sursa: space.articlecientist.com