Home » D:News » Colonizarea Americii a avut loc cu peste 15.000 de ani in urma

Colonizarea Americii a avut loc cu peste 15.000 de ani in urma

Publicat: 14.03.2008
Un studiu de cercetare avand ca tema colonizarea Americii, a scos la iveala dovezi care atesta ca primele asezari omenesti au fost stabilite in regiune in urma cu 15.000 de ani.

Cercetatorii au analizat atat probele arheologice cat si pe cele genetice provenite de la douasprezece situri descoperite pe teritoriul celor doua Americi si in partea de est a Asiei.
“In trecut, arheologii nu au acordat o importanta deosebita pentru analizarea probelor provenite din genetica moleculara. In prezent, am unit datele obtinute din doua domenii diferite ale stiintei si am ajuns la acelasi set de raspunsuri”, a declarat autorul studiului, Ted Goebel, arheolog al Universitatii din Texas.
Rezultatele arata ca primii americani provin dintr-o populatie originara din Siberia, care a reusit sa treaca prin stramtoarea Bering pe un pod de pamant ce unea Asia de America de Nord in urma cu 22.000 de ani.
Acestia au ramas blocati in Alaska din cauza climei geroase si a ghetii, ceea ce a impiedicat migrarea lor spre restul Americii pana in urma cu 16.500 de ani, cand au aparut primele coridoare spre teritoriul canadian.

Urmele genetice arata ca numarul oamenilor care traiau in zona nu depasea 5.000 de indivizi.
Unii geneticieni sunt de parere ca trecerea podului, catre America, s-ar fi realizat chiar mai in urma, posibil acum 30.000 de ani.

Sursa: nationalgeographic