Home » D:News » Bacterii impotriva cancerului

Bacterii impotriva cancerului

Publicat: 04.04.2008
Infectarea cu o bacterie patogena poate ajuta organismul uman sa lupte impotriva cancerului? Suna paradoxal; totusi, rezultatele unui studiu american sugereaza exact acest lucru: infectia bacteriana, provocata intentionat, cu Listeria monocytogenes, poate activa sistemul imunitar, stimuland un anumit tip de celule imune, care "le arata" apoi celorlalte celulele imune cum sa distruga celulele tumorale.

monocytogenes astfel incat aceasta sa nu mai fie periculoasa pentru organism si sa fie capabila sa fabrice o molecula numita HPV-E7, care se gaseste pe suprafata celulelor tumorale in cazul cancerelor de col uterin.
Un test efectuat pe un numar de 13 femei cu cancer de col uterin intr-o forma avansata a dat rezultate promitatoare in cazul a 6 dintre acestea, compania intentionand sa efectueze, in viitor, un studiu pe un numar mai mare de paciente, cu cancer in forme mai putin avansate.
Rezultatele se alatura celor obtinute recent in Anglia, unde cercetatorii de la University College din Londra  au tratat cu succes cazuri de cancer cu ajutorul unor tulpini inactivate de Mycobacterium vaccae, o bacterie nepatogena, care traieste in sol.