Home » D:News » Testoasa gigant redescoperita in Vietnam

Testoasa gigant redescoperita in Vietnam

Publicat: 17.04.2008
Biologul Tim McKormack de la Education of Nature – Vietnam a descoperit o broasca testoasa gigantica cu carapace moale, specie pe care biologii o credeau disparuta de mai multi ani, anunta Reuters.

Evenimentul s-a derulat in timpul unei expeditii intr-o vale impadurita din nordul Vietnamului.

Dupa trei ani de cercetari echipa de herpetologi a identificat si fotografiat testoasa gigant cu carapace moale (Rafetus swinhoei), unicul astfel de exemplar in viata fiind surprins intr-un lac din apropierea capitalei Hanoi. Gradina Zoologica din Metropark, Statele Unite, cea care a sponsorizat intreaga expeditie, a facut anuntul in cadrul unei comunicari stiintifice transmise prin satelit.

“Este o descoperire incredibil de importanta, pentru ca testoasa Swinhoe, cum au botezat-o cercetatorii, este cea mai rara testoasa din lume, iar lumea stiintifica o credea disparuta de cativa ani buni” declara Doug Hendrie coordonatorul local din Vietnam al Gradinii Zoologice din Metropark.

Tim McKormack declara in continuare ca la ora actuala mai traiesc in lume doar trei astfel de testoase. Doua dintre ele se afla intr-o gradina zoologica din China iar cealalta traieste in lacul Hoan Kiem din centrul capitalei Hanoi.Testoasa Swinhoe  poate atinge o greutate de 136 kg si poate trai mai mult de 100 de ani. Aceasta a ajuns in pragul extinctiei datorita vanatorii, precum si a distrugerii habitatului si a locurilor in care acesta specie isi depunea ouale.