Home » D:News » Omul de Neanderthal a vorbit din nou

Omul de Neanderthal a vorbit din nou

Publicat: 21.04.2008
Dupa aproape 30.000 de ani de la presupusa sa extinctie, Omul de Neanderthal a vorbit din nou, gratie cercetatorilor care au recreat laringele hominidului pentru a reproduce sunetele pe care acesta le putea emite, anunta oamenii de stiinta de la Florida Atlantic University.

Echipa condusa de antropologul Robert McCarthy si-a realizat proiectul pe baza fosilelor descoperite in Franta. Cercetatorii au reusit sa recreeze un singur sunet „e” pe care l-au comparat cu cel pronuntat de omul modern. Comparativ cu acesta din urma, sunetul emis de catre un neanderthalian era mult mai gutural, declara McCarthy.

„Cea mai importanta realizare a noastra a fost, insa, aceea de a demonstra ca Omul de Neanderthal, cea mai apropiata ruda a omului, avea capacitatea genetica de a folosi limbajul", subliniaza acesta.

Cu toate acestea, exista inca multe disensiuni intre oamenii de stiinta cu privire la modul in care stravechii hominizi puteau comunica. „Nu stim inca daca neanderthalienii posedau acei nervi fini, conectati la muschii limbii si a buzelor, care sa le permita folosirea unui limbaj articulat si nu doar a unui mormait, anunta Robert McCarthy.

Oamenii de Neanderthal au trait in Europa, Asia Centrala si Orientul Mijlociu inca de acum 400.000 de ani si au disparut misterios in urma cu circa 28.000 de ani. Doua teorii cu privire la extinctia acestora sunt inca disputate in mediile academice: ori acestia au fost exterminati de catre Homo Sapiens, ori au interactionat cu acesta dand nastere omului modern.

Ultimele cercetari arata insa ca Omul de Neanderthal ar fi fost, totusi, o specie diferita, o interactiune sexuala intre el si Homo Sapiens fiind, se pare, imposibila.